Skip to main content

Hallo,

Als telfort klant vraag ik me af hoe ik mijn telfort, tiscali en worldonline e-mail adressen moet (gaan) instellen. Voor nu werkt het, maar ik lees hier:

Je kunt e-mailadressen instellen die eindigen op:

@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Hallo @Ixie , als TFT-klant zal je dan bij TFT moeten zijn, of ben je al definitief gemigreerd naar KPN?

 


Hoi @Ixie 

Welkom! Goeie vraag. Voor nu werkt het inderdaad, en als alles goed is, zal dat het ook blijven doen. De telfort, tiscali en worldonline adressen draaien al op hetzelfde mailplatform, dus dat blijft voorlopig zoals het is.

 


@Ixie :

Je hoeft helemaal niks in te stellen/te wijzigen. Als je de richtlijnen van Telfort hebt opgevolgd 

(zie hier: https://forum.telfort.nl/nieuws-251/e-mail-wordt-vernieuwd-88112 )

en de email doet het nog goed dan hoef je (voorlopig) niks te doen. Je krijgt bij de overgang naar KPN een nieuw KPN account en daar worden al jouw bestaande emailadressen als alias “aangehangen". Die adressen blijven dus gewoon werken, ook na de migratie. Maar daar krijg je waarschijnlijk nog wel bericht van (brief of email).

Ik heb nog een vraag: als je bij de webmail inlogt zie je dan het KPN of Telfort logo ? Als je daar het KPN logo ziet betekent dat nog niet dat je al officieel bij de KPN zit.


Hallo @Willy22 

Ik heb nog een vraag: als je bij de webmail inlogt zie je dan het KPN of Telfort logo ? Als je daar het KPN logo ziet betekent dat nog niet dat je al officieel bij de KPN zit.

Of je nu via de TFT-webmail of via de KPN-webmail inlogt je ziet altijd alleen maar een KPN-logo, het is nu dezelfde software, al heel lang.

 


@JanD Ik ben nu gemigreerd naar KPN

@Willy22 Bij webmail zie ik het kpn logo

@Raymondt@Willy22 Wat ik me afvraag of je pop3.telfort.nl en smtp.telfort.nl moet invullen. Het zou fijn zijn als dat de kpn mail-instel-uitleg pagina aangevuld kan worden voor oud-telfort klanten, maar mogelijk zie ik zelf iets over het hoofd. Kan iemand van KPN daar op reageren?

Bedankt voor de snelle reacties :slight_smile:

 


@Ixie :

Is het logo op de rekening die je krijgt al van de KPN ? Zo ja, pas dan ben je officeel bij de KPN en ben je ook in de KPN administratie opgenomen. (Hier is nog de nodige verwarring over hier op het KPN forum). En dan pas kun je ook die domeinnamen gebruiken (zie eerste post).

POP & SMTP:

Je “moet” niks als alles goed werkt. Je kunt proberen of het werkt. Misschien kun je al ook de officiele KPN emailservers gebruiken (“pop.kpnmail.nl” & “smtp.kpnmail.nl"). En je kunt altijd terug gaan naar de oude serverinstellingen die wel werken. Maar ik neem aan dat de (mogelijke nieuwe) server-instellingen ook vermeld zullen staan in de email van de KPN (die je nog krijgt ?). Ik zou me er voorlopig niet al te druk over maken.

Nieuwe emailadressen (zie eerste post):

Mijn advies: Alleen als je een extra/nieuw alias aan jouw emailaccount wil "hangen” dan moet je één van die domeinen kiezen. En ik zou ZEER voorzichtig zijn met het verwijderen van oude emailadressen. Er zijn al de nodige “ongelukjes” gebeurd omdat mensen te snel adressen verwijderden (zie hier op het forum).


Hoi @Ixie ,

Ik ben van KPN. Als je achter mijn naam kijkt zie je dat er bij staan. Je hoeft niet perse pop3.telfort.nl etc in te vullen, want of je nu de telfort variant, of de kpn variant invoert, ze verwijzen allemaal naar machines die hetzelfde doen (in feite verbind je met dezelfde servers). Het maakt dus niet uit.

Ik zal je feedback over de uitleg pagina meenemen, en kijken of ik daar inderdaad iets kan laten toevoegen.


Hallo @Willy22 ,

Is het logo op de rekening die je krijgt al van de KPN ? Zo ja, pas dan ben je officeel bij de KPN en ben je ook in de KPN administratie opgenomen. (Hier is nog de nodige verwarring over hier op het KPN forum). En dan pas kun je ook die domeinnamen gebruiken (zie eerste post).

Dat klopt maar gedeeltelijk. De TFT-klanten krijgen eerst melding dat hun thuisabo binnen enkele weken gemigreerd gaat worden naar KPN. Daarna krijgen de klanten een melding op welke datum hun abo werkelijk naar KPN gemigreerd gaat worden. Vanaf die datum ben je dus over. 1 of 2 dagen later kun je iets met je mailinstellingen doen binnen MijnKPN. De TFT-klanten krijgen eerst nog een slotfactuur van TFT die €0,00 bedraagt, daarna krijgen de TFT/KPN-klanten een ‘echte’ KPN-factuur met de overloopkosten van TFT en de nieuwe abokosten voor TFT-KPN.

Dus je bent niet pas over als je de 1e factuur van KPN krijgt, al veel eerder dus.

De TFT-klanten merken het ook als ze inloggen in MijnTelfort en meteen doorgestuurd worden naar MijnKPN.

 


@JanD :

Het beste signaal dat Telfort klanten zijn gemigreerd naar KPN is dus wanneer zij inloggen bij Mijn Telfort en dan worden doorgestuurd naar Mijn KPN.


@Willy22 en @JanD 

Als ik inlog bij Mijn Telfort word ik doorgestuurd naar Mijn KPN.

Ik heb een mail ontvangen dat ik overgezet zou worden en daarna een mail dat ik overgezet was.

In de mail stond de volgende link met informatie

https://www.kpn.com/telfort/welkombijthuis.htm


@Ixie :

Bedankt voor de link. :thumbsup_tone2:


Reageer