Skip to main content

ik ben onlangs gemigreerd van telfort naar kpn heb een mailadres als a3@xmsnet.nl krijg nu plotseling allerlei ongevraagde mail op: a3@telfort.nl een mailadres wat ik nooit aangemaakt of gebruikt heb. 

Hi @a3ml, welkom op het forum! Waarschijnlijk is a3@xmsnet.nl als alias onder a3@telfort.nl gehangen. Wat voor ongevraagde mail krijg je nu op dit @telfort-adres? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan check ik wat er aan de hand is.


hallo bedankt voor je antwoord maar even geduld ik heb al dat soort mails weggegooid, ga ze nu opsparen


@a3ml Als het goed is kan je het betreffende e-mailadres eventueel zelf weer verwijderen in Mijn KPN.

Piet.


@a3ml :

Last van veel spam ? Je kunt ook zelf een aantal dingen doen om dat te verminderen:

https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-in-mailbox-433565

https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-in-mailbox-433565?postid=1072606#post1072606


straa815@pdsfdsfds.com

norton abonnement 

noreply_anwbparkeren@yellowbrick.nl

rekening voor een heer Goormachtigh

 


De e-mailadressen die je nu noemt zijn de afzenders die nu een mail naar je sturen @a3ml? En je ontvangt dus nu ook opeens een rekening gericht aan iemand anders? Ik ga dit uitzoeken. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik stuur je ook even een privébericht met ons e-mailadres. Wil je daarnaar de rekening die voor iemand anders doorsturen?


profiel aangepast


Dank je wel, @a3ml! Ik heb je mail ook ontvangen. Ik heb het doorgezet zodat het zo snel mogelijk rechtgetrokken kan worden. Zodra ik een antwoord heb, dan kom ik via deze weg bij je terug.


Hi @a3ml, hier ben ik weer! Het duurde even maar we hopen een oplossing voor je te hebben. Allereerst een uitleg waarom je nu deze mails ontvangt. Je xmsnet-mailadres is overgezet naar KPN. Hier is het als een alias onder een @telfort-mailbox gehangen. Deze mailbox is aangemaakt met dezelfde naam als je xmsnet-adres. Alleen nu blijkt dat deze mailbox eerder in gebruik was bij Telfort, de klant die dit mailadres had is inmiddels geen klant meer. Zijn emailadres is echter doorgegeven aan verschillende bedrijven, daarom ontvang je nu alsnog mails.

We gaan een filter instellen zodat je deze mails niet meer ontvangt. Wil je inloggen in Webmail? Wil je dan de volgende stappen uitvoeren:

  • Klik op het tandwiel rechtsboven en dan op Instellingen
  • Klik links onder het tabblad Email op Filter Regels
  • Klik op Een Nieuwe Regel Toevoegen
  • Vul hier het filter in zoals in onderstaand screenshot. Hierbij is dus ongewenste.alias@telfort.nl in jouw geval a3@telfort.nl. 

Ik hoor graag of je hierna geen mails meer ontvangt gericht aan a3@telfort.nl.

 


bedankt,

ik heb nog paar mails ontvangen,maar dat waren geen rekeningen, de laatste dagen krijg ik niets meerik hou je op de hoogte


Geen dank! Mocht je alsnog mails ontvangen, dan kan het bovengenoemde filter dus helpen. Als dat filter toch niet 100% waterdicht is, dan hoor ik het graag. :smile:


Reageer