Skip to main content

Hallo, ik hoop dat ik hier verder geholpen kan worden aangezien ik op fora en internet nog geen duidelijkheid heb gevonden.

Ik heb ruim 15 jaar een Telfort abonnement gehad, uiteraard gebruikmakend van 1 @telfort mailadres.

Telfort is nu KPN, dus mijn mail is overgenomen. 2 maanden geleden ben ik verhuisd, en per 1-12-2020 daarmee ook een nieuwe energieleverancier (Oxxio) incl. internet en tv (ook KPN). Omdat ik bij KPN blijf, is het dan ook mogelijk mijn mailadres te behouden?

Tevens lijkt het me ook handig alle apparatuur welke ik nu in bezit heb te behouden, ipv het onnodig heen en weer sturen. (Maar dat hoort wellicht niet in deze rubriek😉

 

Alvast dank voor de reactie('s) 

Hallo @Dennis3101 , als je naar Oxxio overstapt raak je je emailaccounts kwijt, maar je kunt een email only account aanhouden bij KPN bij de overstap, ik meen dat dat €7,50 per maand kost.

Oxxio is geen KPN, maar maakt gebruik van de infrastructuur van het KPN netwerk, bij overstappen moet de in bruikleen verstrekte apparatuur retour KPN en krijg van van Oxxio nieuwe apparatuur in bruikleen.

 


Bedankt @JanD voor je snelle en duidelijke reactie. Wat jammer om een mailadres wat ik zeker al 15 jaar gebruik te verliezen. Anderzijds daar inderdaad een abonnement voor af te moeten sluiten. Dan wordt het maar eens tijd om naar een provider loze mailserver over te stappen 👍🏻

Ik vind €90,- per jaar ook vrij prijzig voor een mail only abonnement🙈


Hallo @Dennis3101 , je zou dan Gmail van Google of Outlook, voorheen Hotmail, van MS kunnen gebruiken als gratis mailleveranciers