Skip to main content

Ik heb een nieuw tablet, samsung callaxy tab s6 lite maar kan mijn telfort email er niet opkrijgen, ook niet met de instellingen van KPN

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hoi @Bert ten Hoven, welkom op ons mooie forum! Bij welke stap gaat het precies mis? En lukt het wel om in te loggen op de webmail?


@Bert ten Hoven :

Welke richtlijn heb je gevolgd bij het instellen van het wachtwoord ? Heb je de eisen van de KPN gevolgd:

  • Min. 10 en max. 54 karakters
  • Min. 1 cijfer, 1 hoofdletter en 1 kleine letter
  • Toegestane karakters: cijfers, letters, bijzondere tekens (behalve spatie)

Of heb je de eisen van Telfort gevolgd (die zijn in feite een aanscherping van de KPN eisen voor het wachtwoord):

  • Minimaal 8 en maximaal 16 karakters
  • Minimaal 1 cijfer, 1 hoofdletter en 1 kleine letter
  • De gebruikersnaam mag niet terugkomen in het wachtwoord
  • Alleen de volgende leestekens zijn toegestaan: punt (.), koppelstreepje (-) en underscore (_)

Ik zou hier heel graag een antwoord op hebben want het lijkt erop dat meerdere mensen tegen dit probleem aanlopen/aanliepen. Jouw antwoord kan dan ook andere mensen helpen.


Uiteindelijk blijkt, na langdurig contact met kpn, dat het originele wachtwoord van telfort gebruikt moest worden. Het lukte daarna zonder problemen,  dank voor je antwoord. 

Groet,

Bert 


Fijn om te horen @Bert ten Hoven !


@Bert ten Hoven :

Nog even een vraag: Wat staat er achter het @ teken van jouw emailadres(sen) ? M.a.w. wat het domein van jouw emailadres(sen) ?


Hier staat telfort.nl 

 

Groet,

 

Bert


@Bert ten Hoven :

Bedankt. Dan gelden er voor "@telfort.nl” kennelijk andere eisen voor het wachtwoord dan bijv. bij “@kpnmail.nl". Hier mogen de mensen bij KPN nog wel even onderzoek naar gaan doen. (@Sebastiaan_ ??)   Want in de laatste ca. 3,5 maanden waren er een aantal gebruikers (voor zover ik mij kan herinneren) hier op het forum, die van Telfort afkomstig zijn en die waarschijnlijk ook tegen dit ene specifieke probleem aanliepen.


 @Bert ten Hoven Ik heb je een privé bericht gestuurd!

@Willy22 De TFT mail instellingen zouden precies hetzelfde moeten zijn als die van KPN. Zie link.

“Hier helpen we je e-mailproblemen met KPN e-mail op te lossen. Het gaat dan om e-mailadressen eindigend op @kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl, @telfort.nl, @telfortglasvezel.nl en @xmsweb.nl”

Instellingen IMAP

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Instellingen POP3

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen


@Sebastiaan_ :

Inderdaad, “zouden ….. moeten zijn" !!!! Maar dat is niet hetzelfde als “zijn".

Uit het antwoord van @Bert ten Hoven trek ik toch duidelijk de conclusie dat het wel degelijk uitmaakt/kan uitmaken welke richtlijn (KPN of Telfort) de gebruiker volgt (m.b.t. het wachtwoord) voor welk domein/”emailstraat". Officieel zou “@kpnmail.nl” én “@telfort.nl” naar dezelfde emailserver(s) / “emailstraat” verwijzen (met dezelfde eisen voor het wachtwoord) maar ik ga daar nu ook aan twijfelen.

De Telfort eisen zijn een aanscherping van de KPN eisen. Bijv. Telfort accepteert geen asterisk (" ”) terwijl de KPN dat (kennelijk) wel accepteert. Maar in één opzicht zijn de Telfort eisen géén aanscherping. Want de KPN eis is “minstens 10 tekens” terwijl Telfort al met “minstens 8 tekens” tevreden is.

Mijn persoonlijke conclusie is dat de combinatie 1) KPN wachwoord eisen + 2) domein “@telfort.nl” in het geval van @Bert ten Hoven voor problemen zorgt. Misschien zijn er bij KPN nog een aantal (extra) "verborgen” eisen” die in dit ene specifieke het verschil kunnen uitmaken.

Zolang de eisen van (Ex-)Telfort en KPN voor het wachtwoord niet gelijk zijn zullen gebruikers hiermee problemen krijgen.

Denk ook aan de Wet van Murphy: “If anything can happen, it will (happen)".


@Bert ten Hoven :

Gezien mijn vorig antwoord, ben ik zeer benieuwd wat het verschil was/is tussen jouw (KPN) wachtwoord waarmee je problemen had en het (Telfort) wachtwoord waarmee je wel (weer) email kon ophalen/lezen. Kun je dat nog herinneren ?


@Sebastiaan_ :

Hier de relevante informatie/topic van het Telfort forum (eerste reactie van “Alexandra_Telfort”)

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/e-mail-wordt-vernieuwd-88112


@Willy22 Sinds alle Telfort klanten overgezet zijn naar KPN, zijn de eisen precies hetzelfde. 


@Sebastiaan_ :

Weet je dit wel zeker ?

1)) Omdat de oplossing van het probleem van @Bert ten Hoven - afgaande op de weinige details die hier worden gegeven en naar mijn persoonlijke mening - jouw laatste antwoord duidelijk “ondermijnt”.

2)) Omdat in de laatste ca. 2 à 3 maanden er tenminste (meer dan) een paar mensen waren hier op het forum die (mogelijk) ook tegen hetzelfde probleem aangelopen zijn (voor zover ik mij kan herinneren).

Het lijkt mij beter om met mijn/deze laatste post de discussie maar te stoppen. Het leidt alleen maar tot “een herhaling van zetten”. We moeten maar eens kijken of ditzelfde probleem in de toekomst nog een keer hier op het forum voorbij komt. Dan zal het duidelijk worden of de eisen voor het wachtwoord voor de ex-Telfort klanten en de KPN klanten werkelijk gelijk zijn en wie er gelijk heeft.