Skip to main content

ik kreeg een sms van kpn dat die mijn email van telfort heeft geblokkeerd , ho ekrijg ik dat weer goed? niemand bereikbaar daar……….

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

ook kan ik niet op de webmail met mijn ww of op de kpn cloud kent ook mikjn ww van kpn niet

 


Hoi @kadag2, ik lees dat je er niet uit komt met jouw Telfort e-mailadres.

Het is erg druk op het moment, waardoor we niet eerder bij je topic zijn. Ik hoop dat je er intussen uit gekomen bent. Zo niet, neem onderstaande tips van @GeSp eens door om je wachtwoord van jouw e-mailadres opnieuw in te stellen.

 


ik krijg nu al 2 keer van kpn een blokkade voor mijn account, volgens mij ben ik het zelf die inlogt met een nieuwe macbook met vpn. Weer een nieuw ww maken. En ik moet herhaaldelijk met ww opnieuw invoeren. Iets met jullie software lijkt mij.

 


Hallo @kadag2 

 

Die blokkade ligt waarschijnlijk aan die VPN, als die VPN steeds van ip-adres wisselt triggert het KPN mailsysteem daarop en wordt je account geblokkeerd.

Via een VPN die steeds van ip-adres wijzigt lijkt het alsof er vanaf diverse locatie ingelogd wordt binnen korte tijd, net alsof er een hacker bezig is.

Kan je in die VPN software ook bepaalde dingen uitsluiten zodat ze niet meer via de VPN verbinding gaan, zoals mail poorten, KPN mailservers?

Om mail op te halen hoef je echt geen VPN te gebruiken, vrij nutteloos en met steeds zo’n blokkade nog erg lastig ook.

 


nau ja , vpn staat gewoon altijd aan, nooit last van gehad in het verleden dus wat er nu verandert is?Maar er is ook een AVG wet dat je niet zonder toestemming, ondanks jullie voorwaarden , inbreuk mag maken op iemands privacy. Zul je toch toestemming moeten vragen. Kijk maar na.

Je kunt en mag niet zomaar mijn WW weghalen.

Als mijn vpn server niet werkt gaat ie naar een andere lokatie, logisch.


en als je email stuurt naar mijn adres dat geblokkeerd is , welke ik dus niet kan ontvangen, weet ik ook niet wat er scheelt, er is nl een ww voor kpn en een ww voor de telfort email.


Dat zeggen ze altijd zo mooi in de reclame: Resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

M.a.w., dat het vroeger geen probleem was zegt niets, de beveiliging wordt voortdurend aangescherpt, ook bij toegang tot de e-mailservers.

 

Er zijn ook redelijk wat topics te vinden van mensen waarvan hun e-mail account wel gehackt en misbruikt is, dit zal dus zo'n maatregel zijn om dat te voorkomen.

Elke provider heeft ook het volste recht om zijn systemen te beveiligen/beschermen en bij misbruik of het vermoeden hiervan de toegang te blokkeren.

 

Je oude ww werkt dan gewoon niet meer, het enige wat je hoeft te doen is het ww wijzigen om weer toegang te krijgen.

Ik ben trouwens benieuwd welke AVG / privacy regel hiermee volgens jou geschonden zou moeten zijn?

Aangezien jij dat blijkbaar weet kan je vast ook wel een link plaatsen naar de juiste regel(s).

 


ik zie liever een reactie van een kpn moderator…………...waar ik wat aan heb


@kadag2 Ik kan als moderator alleen maar beamen dat wat @GeSp aangeeft volledig klopt. Ook wat betreft het deel over inbreuk op de privacy. Het wijzigen van het wachtwoord is op geen enkele manier een inbreuk op de privacy. Ik snap dat je liever een ander antwoord had gezien, maar dit is hoe het in elkaar steekt.


ik heb 5 apparaten met vpn en emailprogramma’s en geen enkel probleem, totdat mijn nieuwe macbook on line ging en ik nu al 2 x mijn ww moet veranderen………….

En de AVG wet is hier toch echt heel duidelijk hierover.


Dan zal je nieuwe MacBook een andere VPN client gebruiken dan je andere apparaten, waarschijnlijk gebruikt die VPN client rotating ips waardoor je MacBook steeds met een ander ip-adres connectie maakt met de mailservers wat als verdacht gezien wordt.

Als je dat uitzet in die VPN client zal het probleem waarschijnlijk ook verholpen zijn.

 


ik moet nu om de dag mijn ww wijzigen, ik gebruik dezelfde vpn zonder rotating, dit alles is nu al weken gaande sinds ik mijn nieuwe macbook gebruik, nooit eerder last van gehad, dit alles daar ik van kpn mijn telfort ww dat ik al 20 jaar gebruik moest wijzigen…………...ik ben het de hele tijd zelf

ik weet dat nu nog kpn ………..

 


Gewoon mailen zonder VPN, dat werkt altijd goed.

 


ja maar dat vergeet ik dan, ben dat niet gewend op 5 apparaten gaat het wel goed….


ook zonder vpn elke dag ww wijzigen, fijne service


elke dag KPN


Als het ook zonder VPN gebeurd lijkt er meer aan de hand te zijn, misschien kan @Dennis ABD of @Raymondt daar eens naar kijken.

Hiervoor hebben ze wel jouw gegevens nodig @kadag2 , als je jouw forumprofiel invult (als je dat nog niet gedaan hebt) en daar ook het email account waar het om gaat invult dan kan een moderator die aan 1 van hen doorgeven.


Neem even contact op met abuse@kpn.com over dit probleem en om welk email adres het gaat.

 

Wij resetten automatisch het wachtwoord bij succesvol inloggen vanuit meerdere landen in korte tijd, om redenen die hierboven al genoemd zijn.

Toevallig had ik eerder vandaag ook iemand die Mac's had en geen VPN gebruikte. Wat daar opviel was dat er vanuit verschillende landen ingelogd werd gebruikmakend van Microsoft IP's. Mogelijk doet Outlook voor Mac iets geks op de achtergrond, dit is echter enkel speculatie van mijn kant.


gedaan!!!! gebruik geen outlook by the way