Skip to main content

Dag,

 

Vandaag ben ik er per toeval achter gekomen dat ik al 2 jaar lang, sinds 18 september 2020 een email-only abonnement betaal wat niet had gehoeven. Dat abonnement had samengevoegd kunnen worden met mijn KPN abonnement (dat we al 20+ jaar hebben!).  

In september 2020 werd ik geinformeerd dat mijn Telfort-mail door KPN zou worden overgenomen. Prima. Alles zou blijven werken en ik zou per maand een klein bedrag moeten betalen voor de email-only service. Er stond niets in de email over eventueel samenvoegen als je al klant bent bij KPN. Vandaag gebeld met KPN over een email probleem met mijn mail-only adres. Toen bleek, tijdens dat gesprek met de medewerker van KPN, dat mijn mail-only samengevoegd kan worden met mijn huidige abonnement, en dat ik dus al 2 jaar elke maand betaal voor iets dat niet had gehoeven!  Ik heb het meteen samen laten voegen natuurlijk.

Daarna weer gebeld met KPN om verhaal te halen. Er kan 3 maanden terug betaald worden gaf de medewerker aan (€ 11,75). Het gaat me niet eens om het bedrag, hoewel dat in 2 jaar tijd ook € 100 is, maar wel om het principe. Ik vind dit echt niet kunnen. KPN had toch gewoon in de overgangsmail van Telfort naar KPN een zinnetje op kunnen nemen dat als je al klant bent je het dan samen kunt laten voegen. Zelf na toevoegen aan mijn huidige KPN ID geen melding of iets.  Ik ben behoorlijk gepikeerd hierover, zeker omdat we al 20+ jaar klant zijn en zijn gebleven (zelfs met gedoe met onbedoelde afsluitingen van een maand van tv, internet en telefoon buiten onze schuld om). Echt klantonvriendelijk! Als dit niet vandaag toevallig aan het licht was gekomen had ik zo nog jaren teveel betaald. 

De medewerker gaat het in de groep gooien voor verbetering. Daar hoor ik waarschijnlijk niets van terug. Ik ben benieuwd hoeveel melk-kalfjes KPN zo heeft van voormalig Telfort klanten.

Voormalig 12-movers en telforders met abonnement bij KPN: laat het samenvoegen.

 

Nathalie

 

Beste @Eilahtan, welkom! Goed dat je je verhaal op het forum doet! Ik ben blij te lezen dat mijn collega dit intern door gaat geven. Jij zult daar inderdaad zelf niet van op de hoogte gehouden worden, maar het komt dan wel bij de collega's terecht waar het hoort. Fijn dat het voor jou nu opgelost is.