Skip to main content

Hallo, graag hulp: hoe stel ik Telfort webmail in op mijn nieuwe Samsung Galaxy A52 G5? Ik hb al gebeld met de klantenservice en ik ben al bij de KPN-winkel geweest, maar daar kwam ik niet verder helaas. Zit het probleem erin dat ik een Telfort-mailadres heb, maar nu wel onder KPN val? Vrijwel alles is automatisch overgezet, maar dit helaas niet.

Wie weet de oplossing?

 

Hoi @Tissy, leuk dat je ons gevonden hebt. Ik begrijp dat je problemen ervaart met het instellen van jouw Telfort e-mailadres op jouw nieuwe toestel. Op onze website vind je instructies voor het instellen van e-mail op jouw telefoon of tablet. Via de link kan je jouw toestel installeren. Je vindt dan stap-voor-stap instructies voor het instellen van jouw e-mail.

Dit zijn in ieder geval de instellingen die je nodig hebt:

  • Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
  • Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Maak je toevallig gebruik van de Outlook app? Dan klopt het dat je momenteel problemen ervaart met het instellen van jouw e-mail. Normaal gesproken hoef je in Outlook alleen je account gegevens in te vullen en vult Outlook de IMAP/SMTP automatisch aan. Sinds de update van Outlook zijn hier problemen mee. In maart dit jaar is er een oplossing gekomen, maar sindsdien wordt poort 587 geblokkeerd. Hier was een workaround voor, namelijk het handmatig invoeren van SMTP poort 465. Sinds de meest recente update van de Outlook app is deze optie echter ook geblokkeerd, waardoor instellen op dit moment problemen geeft. We zijn met Microsoft in gesprek om dit probleem te verhelpen. In de tussentijd is het advies om een andere app te gebruiken, bijvoorbeeld Samsung mail.


Dank je Denise, die pagina had ik wel gevonden, alleen staat mijn model Samsung (Galaxy A52 5G) er niet bij. Ik gebruik niet de Outlook app, dus gelukkig was ik niet tegen dat probleem aangelopen.

Op mijn oude telefoon had ik een icoontje van Telfort dat ik kon aanklikken en klaar. Dat zou ik graag weer willen. Helaas is dat niet meegekomen met het overzetten. Kun je hier alsjeblieft nog nadere hulp bij bieden??


Is er nu echt niemand die weet hoe ik mijn Telfort webmail op mijn Samsung A52 kan krijgen?? Het enige wat in de buurt komt is een beschrijving van de KPN-webmail instellen op een Samsung Galaxy S 4 LTE... Maar er staan heel veel andere Samsung-modellen naast met elk hun eigen handleiding, dus ik twijfel sterk of dat goed gaat… Mijn mailadres is nog steeds Telfort en niet KPN.


Is de Samsung Galaxy A52 4G niet het meeste vergelijkbare toestel? Instructies voor dit toestel vind je hier.

Dit zijn in ieder geval de instellingen die je nodig hebt:

  • Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
  • Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Dankjewel Denise,

Ik heb de instructies nog niet uitgevoerd, maar wel alvast doorgelezen. Wat me verbaast, is dat ik eerst naar GMail moet. Wat heeft Google hier mee te maken? Ik heb liever niet alles geïntegreerd (als dat de bedoeling is tenminste...)


@Tissy :

Als je op dat Telfort icoontje klikte, werd er dan een browser op jouw telefoon geopend ?

Wat bedoel je met “Telfort webmail” ? Nu je bij de KPN zit moet je natuurlijk de KPN webmail gebruiken. https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp Voor de "webmail” moet je een browser gebruiken (op bijv. jouw laptop) terwijl je de instellingen, die @Denise_  gaf, in jouw (Samsung) email app op jouw smartphone moet invullen.

Heb je geen icoontje voor de Samsung Mail app op jouw telefoon ? De instructies voor andere Samsung smartphones zouden je wel degelijk kunnen verder helpen want ik neem aan/vermoed (en hoop) dat Samsung dezelfde email app gebruikt hun verschillende types smartphones.


Dankjewel Denise,

Ik heb de instructies nog niet uitgevoerd, maar wel alvast doorgelezen. Wat me verbaast, is dat ik eerst naar GMail moet. Wat heeft Google hier mee te maken? Ik heb liever niet alles geïntegreerd (als dat de bedoeling is tenminste...)

Ik weet niet waar je dit precies hebt gezien, maar om jouw KPN e-mailadres te gebruiken heb je geen Google account nodig. Mogelijk verwar je dit met de Gmail app. Je hebt namelijk wel een e-mail app nodig. Dit kan Google zijn, maar kan ook Outlook of Samsung Mail zijn.


@Tissy :

Over de (Samsung) email app: De smartphones van Samsung draaien allemaal op Android. En dan neem ik aan dat je dezelfde (Samsung ??) email app op meerdere typen smartphones kunt installeren en draaien/gebruiken. Daarom verwacht ik dat je de handleiding voor het invullen van de instellingen van andere Samsung apparaten ook voor jouw smartphone kunt gebruiken. Ik zou zeggen probeer het gewoon eens.


Dank jullie voor de nieuwe input, Denise en Willy. Eerlijk gezeg , Willy, heb ik geen idee meer over wat er precies achter het Telfort-icoontje schuilging. Als ik erop klikte, zat ik meteen in mijn mail. Ik kom er vandaag niet aan toe om jullie tips verder uit te zoeken, helaas. Wordt vervolgd!


Is het nog gelukt, @Tissy?


Beste mensen die hebben gereageerd, ik heb besloten te gaan voor de Outlook app zodra die weer werkt. Alleen: hoe kan ik erachter komen wanneer dat is? In de tussentijd log ik wel in op de webmail.

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken!

 


@Tissy :

Had jouw Samsung smartphone geen (Samsung) email-app toen je die smartphone kocht ? Kun je die niet downloaden van de Samsung website ?


@Tissy Op dit moment durf ik je niet te zeggen wanneer de Outlook app weer naar behoren gaat werken. Dit is geheel afhankelijk van Microsoft. Je kunt zelf controleren of de app weer werkt door jouw account in te stellen. Werkt dit niet, dan weet je voldoende. Maar misschien kan de Samsung e-mail app in de tussentijd de oplossing zijn, zoals Willy22 ook aangeeft?


@Tissy :

Had jouw Samsung smartphone geen (Samsung) email-app toen je die smartphone kocht ? Kun je die niet downloaden van de Samsung website ?

Volgens mij staat die app standaard op elke Samsung Galaxy telefoon en anders kan je die downloaden van de Google Play Store:  Samsung Email - Apps op Google Play


@Tissy :

Had jouw Samsung smartphone geen (Samsung) email-app toen je die smartphone kocht ? Kun je die niet downloaden van de Samsung website ?

Volgens mij staat die app standaard op elke Samsung Galaxy telefoon en anders kan je die downloaden van de Google Play Store:  Samsung Email - Apps op Google Play

Juist, dat dacht ik ook. Net zoals elke variant van Windows ook met een standaard emailprogramma komt.