Goedendag,
Voor mijn vader (van 87) een nieuwe pc geritseld en ben daar zijn mail op aan het installeren. Middels zijn gebruikersnaam en wachtwoord kan ik in zijn KPN-omgeving inloggen, maar vul ik het emailadres en wachtwoord in voor de webmail dan mekkert ie dat het incorrect is. Zowel op de KPN- als Telfort-webmail. En dit was als redmiddel omdat ik Microsoft 365 installeer en daar problemen heb met het account als ik het als IMAP aanmaak. Terwijl de instellingen hetzelfde zijn als op zijn oude laptop.
Overigens lees ik ook elders of je kan pingen naar oa imap.telfort.nl etc, en dit resulteert in wel een ip-adres maar de request timed out.
En wat ook geopperd wordt elders is dat het wachtwoord minimaal 10 karakters moet zijn: daar voldoet ie ook aan. En op zijn huidige laptop komt gewoon mail binnen.
Of het mail wachtwoord moet toch niet gelijk zijn aan het KPN-id-wachtwoord.
Update: even later: deed maar even wachtwoord vergeten in de webmail en toen werd ik geloodst naar de KPN-omgeving en kon daar het wachtwoord voor hem aanpassen. Moet ik dat nu dus doen op zijn huidige laptop, omdat die nieuwe nog bij mij staat. :-)