Skip to main content
Beantwoord

Telfortmail werkt nog steeds na 1,5 jr geen abonnement

• August 16, 2025
  • 10 reacties
  • 161 keer bekeken

Goedenavond, in april 2024 heb ik mijn tiscali abonnement, inc telfort opgezegd en ben overgestapt naar caiway.
Mijn tiscali email account werkt inmiddels niet meer (na 6 mnd opgeheven zoals was gezegd), maar de telfort mail werkt nog steeds. Zowel om te verzenden, als om te ontvangen. Ik zou graag willen, dat dit mailadres ook niet meer werkt.

Hoe is dit mogelijk? Ik lees overal, dat je email nog 6 mnd na opzeggen abonnement in werking is, maar dat deze na 6 mnd niet meer werkt. We zijn nu 1,5 jaar verder…
Graag een oplossing.
Met vriendelijke groet,

Ria 

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Dat ging vlot, ik had meteen de juiste collega's te pakken. De mailbox is voor je opgeheven en verwijderd uit de systemen!

Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten ​@RiaenFenneke.

10 reacties

• August 16, 2025

Die 6 maanden is officieel geregeld. 

Een van de betere dingen die mevrouw M. Keizer in 2020 als staatssecretaris van Economische Zaken heeft bewerkstelligd.

Ik kan uit eigen ervaring schijven dat ik ruim twee jaar na mijn overstap naar Ziggo in de Telfort webmail kon inloggen en berichten sturen en ontvangen. Ook toen ik in 2022 ongeveer van Ziggo naar KPN ging had ik ruim twee jaar toegang tot Mijn Ziggo en webmail. 

De providers lijken maar heel af en toe de boel op te schonen.

Wat de oplossing betreft gewoon dat account niet meer gebruiken. U zal ondertussen alle instellingen en andere personen wel op de hoogte hebben gebracht van uw nieuwe contact informatie.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

​@RiaenFenneke Hi Ria, zoals Rowi al vertelde kan je standaard je mailbox nog 6 maanden gebruiken nadat je je abonnement opzegt. Tenzij je voor E-mail only kiest, maar dat is een ander verhaal. Gewoonlijk stopt de mailbox na 6 maanden na de opzegging met werken, maar dit wil soms wel eens blijven hangen. Het e-mailadres is dan nog actief. Geen zorgen, want de rest van dat abonnement is dan gewoon stopgezet, het is geen teken dat er iets mis gegaan is.

Heb je liever dat ook het e-mailadres helemaal uit onze systemen verwijderd wordt, of heb je hier voldoende informatie aan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 19, 2025

​@Alexandra van KPN 

Dank voor je antwoord, maar ik zou graag willen, dat het telfort emailadres uit de systemen wordt verwijderd.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

​@RiaenFenneke Dan kijk ik even met je mee. Vul je je profiel in met je gegevens en het mailadres (of meervoud indien - van toepassing) waar het om gaat, en geef je me daarna hier een seintje?

Voor snellere hulp kan je een belafspraak maken, dan belt een van mijn collega's je terug om je hiermee te helpen. Afhankelijk van wat je prettig vindt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 21, 2025

​@Alexandra van KPN Ik zou het heel graag invullen, maar ik heb niets van KPN, ook geen klantnummer. Ik had ooit internet en vast bellen via tiscali, daaraan gekoppeld een mailadres. Mijn partner had een eigen emailadres, maar dat werd telfort. Het tiscali/telfort abonnement internet en vast bellen heb ik 1,5 jaar geleden opgezegd. Ik heb dus geen gegevens meer, alleen het telfort mailadres van mijn partner is nog steeds in de lucht. Vanaf dat adres kan nog steeds gemaild worden en er kan ook nog mail op ontvangen worden.

JanD
Superuser
  • August 21, 2025

Beste ​@RiaenFenneke, heb je ook geen oude facturen meer of bankafschriften, waar je klantnummer op staan???

Geeft dan in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, mailaccountna(a)m(en), laatste 3 cijfers IBAN en je (mobiele) telefoonnummer in, dan komt ​@Alexandra van KPN er bij je op terug.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 21, 2025

​@Alexandra van KPN ​@JanD voor zover mogelijk ingevuld.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dank, ik ga ermee aan de slag ​@RiaenFenneke en ik houd je op de hoogte!

En dank voor de hulp ​@JanD :)

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dat ging vlot, ik had meteen de juiste collega's te pakken. De mailbox is voor je opgeheven en verwijderd uit de systemen!

Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten ​@RiaenFenneke.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 26, 2025

​@Alexandra van KPN dankjewel!