Skip to main content

Kan na de update van Thunderbird mailprog. alleen nieuwe mails ontvangen !

Wil graag weer contact maken met de nog bestaande mappen met mails !

Zijn er voorbeelden hoe dat moet ?

 

Ik zal ook eens kijken welke versie ik heb.


Hoi @Wilfred42, welkom bij ons op het forum. Dat je na een update de bestaande mail niet meer kan zien is wel gek. Is dat nu nog steeds zo, of heb je het in de tussentijd kunnen verhelpen?

Op deze pagina worden alle instellingen voor Thinderbird stap voor stap benoemd. Komen ze daar mee overeen? 


Nadat ik een nieuwe versie (update) van Thunderbird had gedownload waren mijn mappen

niet meer bereikbaar ! Daarom oude versie weer teruggezet in de hoop dat alles weer als vanouds

zou functioneren,dat was echter niet het geval,dus weer terug bij af !Hoe kan een simpele update

zulke gevolgen hebben ? Hoe maak je weer verbinding met de bestaande Mappen bij KPN mailserver

welke codes zijn daar voor nodig ? Moet ik mijn verlies nemen en weer opnieuw beginnen ?

Waar is alle deskundigheid bij KPN gebleven ?


Wat zie je in webmail ?


Alle laatst ingekomen mail via webmail en via Thunderbird ! Maar mijn Mappen moeten via Thunderbird

binnenkomen,dat is helaas niet het geval.Waarschijnlijk kwestie van Profiel fout,tussen KPN en

Thunderbird.Heb nu toch de nieuwe versie 68 van Thunderbird blijkt het ! 


Dan heb je het over lokale mappen, op je PC, die staan vast nog ergens.

Heb je een nieuwe installatie gedaan van TB of een update, welk besturingssysteem gebruik je ?

Gebruik(te) je POP of IMAP ?


Hier werkt alles op 3 pc's nog gewoon prima hoor.


Ik gebruik IMAP dus niet POP nooit gedaan !

Nieuwe versie Thunderbird 68 dus geinstalleerd

Gebruik Windows 10

TB heeft te maken met nieuwe installatie ?


Alle laatst ingekomen mail via webmail en via Thunderbird ! Maar mijn Mappen moeten via Thunderbird

binnenkomen,dat is helaas niet het geval.Waarschijnlijk kwestie van Profiel fout,tussen KPN en

Thunderbird.Heb nu toch de nieuwe versie 68 van Thunderbird blijkt het ! 

Hoe is de situatie nu precies in de webmail? Want dat kan ik niet erg uit uw reactie halen. Staat al uw mail en extra mappen nu nog in webmail? Ja of nee?


Nee,alleen gewone mails,ook niet alle mails in Webmail,maar dat is niet erg,Webmail was alleen in gebruik

tijdens buitenlandse reizen ! Thunderbird met Mappen waarin de mails worden opgeslagen die via de Server van KPN binnenkomen Het probleem is waarschijnlijk correcte Profielnaam 

 


Als ik in thunderbird een (lege) map aan maak dan is die direct zichtbaar in webmail.
Dus op de een of andere manier staan je mappen alleen lokaal, op je PC.
Daar is een hele lap aan instellingen voor in TB onder "Syncronisation & Storage".
Het is nu wel zaak dat je goed oplet wat je aan het doen ben, het beste zoek je de data map op je PC van je oude installatie en kopieer die op een externe drager, dan kun je daar na niets meer kwijtraken.
Want zoals ik het begrijp zie de (oude) mappen in webmail niet ?
Test eens door een nieuwe map te maken.

 


Kan na de update van Thunderbird mailprog. alleen nieuwe mails ontvangen !

Wil graag weer contact maken met de nog bestaande mappen met mails !

Zijn er voorbeelden hoe dat moet ?

 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Al mijn persoonlijke mappen verdwenen. Ik kan er wel om janken. Veel dierbare mails maar ook de mappen verzekeringen, vakantie etc. foetsie


Beste Kees Yagi,

Dat is het probleem niet,een map aanmaken in Thunderdbird die dan te zien is

dat kan ik ook .maar oude mappen koppelen aan nieuwe versie van Tnunderbird dat kan ik niet .


Beste Kees Yagi,

Dat is het probleem niet,een map aanmaken in Thunderdbird die dan te zien is

Dat bedoelde ik alleen voor de test

dat kan ik ook .maar oude mappen koppelen aan nieuwe versie van Tnunderbird dat kan ik niet .

Als de mappen niet in webmail te zien zijn dan valt er door TB niets te synchroniseren.

Zag je eerder die mappen wel in webmail ?


Nee,alleen gewone mails,ook niet alle mails in Webmail,maar dat is niet erg,Webmail was alleen in gebruik

Dat is wel erg. Want dan klopt er iets niet. Als u daadwerkelijk IMAP gebruikt, dan moeten de mappen in Thunderbird ook op de webmail te zien zijn.


Probeer de data map te vinden en te kopiëren, met een beetje geluk staat de oude in de map vd vorige versie . . (?)

https://www.arysontechnologies.com/updates/find-thunderbird-profile-location-windows/

Wellicht moet je de verborgen bestanden zichtbaar maken

 

Een tijdje terug heb ik iemand per telefoon geholpen met een soortgelijk probleem, iedereen roept dan (heel makkelijk) alles is weg maar dat was niet zo. ‘Tis wel oppassen, met IMAP gaat alles automatisch maar ook kan alles automatisch foetsie zijn. Een off-line statische kopie is nog zo gek niet.


Als de mappen nog wel in de Webmail staan, zouden die ook in het programma te zien moeten zijn. IMAP synchroniseert de mail en mappen, waardoor het overal gelijk moet zijn. Het kan zijn dat Thunderbird de mappen na de update op de een of andere manier heeft verborgen, lukt het om ze dan weer zichtbaar te maken met de tip van KeesYagi?


Wat er precies is gebeurd weet ik niet, het kan zijn dat er een nieuwe =lege TB versie is geïnstalleerd en die is vervolgens gaan synchroniseren met de server cq webmail.
Wie is er dan de baas ?
Als het in TB en op webmail niet meer zichtbaar is dan is de enige kans nog de HD in de computer.
Dus eerst daar zoeken en die map kopiëren. TB niet meer opstarten voor die tijd !

Maar als de mappen voor die tijd niet in webmail zichtbaar waren dan waren het offline mappen, op de PC dus.


In Thunderdbird probleemoplosser staan drie Profielen,een Profiel functioneert,de andere twee Profielen,kunnen niet verwijdert of herbenoemt worden,anders crasht Thunderbird.

Dus Thunderbird moet de update versie 68.9.0 herstellen,zodat ik weer toegang krijg tot de KPN server

waar al mijn mappen op staan van voor 5 juni !Kan alleen nieuwe mails ontvangen in leeg programma..


Als de mappen nog wel in de webmail zichtbaar zijn (dat is me nog niet duidelijk) lijkt het inderdaad dat de update Thunderbird iets heeft veranderd. Al lijkt me dat ook gek, aangezien het bij Nick nog wel werkt. De andere optie is dat het offline mappen zijn wat KeesYagi ook noemde, dat die alleen in Thunderbird stonden en niet in webmail. Die zouden dan met de back-up van de vorige versie te herstellen moeten zijn.