Skip to main content
foutmelding: Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: 550 5.7.1

Unable to relay without authentication.. Controleer of uw e-mailadres juist is ingesteld in uw accountinstellingen en probeer het opnieuw.



Ik heb diverse accountinstellingen geprobeerd ook de poort en beveiliging, maar ik kan nog steeds niet senden of replyen.



Contact gehad met Thunderbird helpdesk. Zij zeggen dat het probleem bij KPN ligt. Ja? En dan?
Wat zijn uw server instellingen? Dit zijn de juiste:




Als gebruikersnaam uw volledige emailadres. Wat misschien eindigt op @kpnmail.nl ipv @planet.nl
Dank voor deze tip. Het enige verschil in de settings was de authenticatiemethode; die staat nu op "Normaal wachtwoord". Wel vreemd dat ik nu bij elk te verzenden bericht een wachtwoord op moet geven. Ook wel een beetje slordig van KPN dat ze deze instellingen hebben veranderd zonder mij daarvan op te hoogte te stellen!
Welkom @Rob uit Sterrenburg! We hebben geen instellingen veranderd. Als je hier sinds ongeveer drie weken last van hebt is dit mogelijk de oorzaak: Mogelijke problemen met e-mail (server reageert niet, inloggegevens kloppen niet). Omdat Thunderbird regelmatig wordt bijgewerkt denk ik dat het een ander probleem is. De instellingen van @Nick83 zijn de enige juiste instellingen en die moeten blijven werken.
Maar als je het wachtwoord invoert, werkt het wel?

Ja. Zoiets simpels als de juiste instellingen, Je moet het maar weten. Dank, bespaart me een hoop gedoe. Ik was al uitgeweken naar G-Mail maar dat is net alsof je de verkeerde schoenen aan trekt. Het loopt niet lekker. Dus nogmaals dank!


Reageer