Skip to main content

Graag wil ik mijn oude tiscali adres verwijderen, want dit is misbruikt. Via een ander topic las ik dat dit via mijn forumprofiel kon aangeven, dit heb ik nu gedaan.

Tiscali e-mailadres verwijderen | Telfort Forum

Kunt u dit aub in behandeling nemen?

Bij voorbaat dank.

Hoi @Nelsel, ik zie dat je een antwoord van mij op het Telfort Forum tegen gekomen bent, leuk 🙂 Ik help je graag op weg met het verwijderen van je e-mailadres. Ik kan me voorstellen dat je deze niet meer wilt houden als het misbruikt is geweest.

Je kunt heel gemakkelijk jouw e-mailadressen bekijken en beheren in MijnKPN. Als je inlogt op MijnKPN, kan je via ‘Informatie en instellingen’ naar jouw e-mailadressen gaan. Daar kan je vervolgens jouw e-mailadressen bekijken, nieuwe toevoegen of bestaande e-mailadressen verwijderen. Ik hoor graag of het is gelukt, laat je het weten?


Hallo Alexandra,

Fijn dat je wilt helpen ! Ik heb de stappen zoals je beschreef gevolgd, echter als ik E-mailaccounts → E-mailaccounts wijzigen → en vervolgens het oude emailadres intypen mijn wachtwoord wil opvragen, krijg ik de melding: E-mailadres niet herkend. Email adres is al minstens 10 jaar niet meer in gebruik, dus ik weet het wachtwoord niet meer.

In MijnKPN staan het tiscali account niet vermeld.


@Nelsel Geen probleem 🙂 Lukt het wel als je na ‘e-mailaccounts wijzigen’ inlogt met jouw MijnKPN inloggegevens? Je logt in feite twee keer in met dezelfde inloggegevens. Ik ben benieuwd of je je e-mailadressen dan te zien krijgt, en het account kan verwijderen.


Als ik dan inlog zie ik mijn twee huidige emailaccounts, maar ik zie nergens het tiscali emailadres staan, dus ik kan dit niet verwijderen.


@Nelsel :

Hoe bedoel je “misbruikt” ? 1)) Ontving je veel spam op dat adres of 2)) was dat adres gehackt en werd er van dat adres spam verstuurd ? Voor beide situaties is er een goede oplossing zonder dat je het emailadres hoeft te verwijderen.

Het emailadres ( ...@tiscali.nl ) kan ook een alias zijn dat onder bijv. een ….@telfort.nl account hangt.


@Willy22 

Ik ontvang nooit spam of iets dergelijks op het oude emailaccount. Misschien is de site waar het bericht vandaan kwam gehackt, maar daar zeggen ze niets over. Welke oplossing stel je voor?


@Nelsel :

Zolang de hoeveelheid spam beperkt blijft zou ik mij geen zorgen maken. Gewoon verdachte emails direct verwijderen. Niet teveel nadenken.

Als de hoeveelheid ontvangen spam (per dag, per week) te veel wordt dan moet je deze tips opvolgen.


@Willy22 

Het probleem is niet spam, want zoals ik schreef, dit ontvang ik nooit.

@Alexandra zou je het email account welke in mijn profiel staat bij opmerkingen, kunnen verwijderen?

Het emailadres staat niet in MijnKPN.


@Nelsel :

Nogmaals: als je slechts (zeer) weinig emails op dat ene adres krijgt zou ik mij er geen zorgen over maken. Of stuur alle emails die op dat adres binnenkomen naar een speciale map in jouw emailprogramma.

Zie/Heb je misschien wel een "@telfort.nl” account ? Dan is het waarschijnlijk dat jouw “@tiscali.nl” emailadres daar “aanhangt" als een alias. Selecteer elk account (bijv. “...@telfort.nl”) en kijk wat voor een emailadres(sen) daar “aanhangt”/”aanhangen".

Denk eraan, een account is iets anders dan een emailadres/-alias (hoewel ze beide dezelfde naam kunnen hebben).

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mail-webmail-e-mailaccount-en-e-mailadres.htm


@Nelsel Je kunt gerust van het advies van Willy uit gaan, maar als je liever hebt dat ik het e-mailadres verwijder, dan doe ik dat natuurlijk voor je. Ik zie dat het een e-mailadres is (een alias) in een mailbox. Dus ik heb 'm snel genoeg voor je verwijderd als je dat wilt.


@Willy22  bedankt voor het meedenken. De email werd ook doorgestuurd naar mijn huidige emailadres. Ik heb geen @telfort.nl account meer.

@Alexandra zou je het emailadres en de aliassen welke aan @tiscali.nl hangen genoemd in mijn profiel willen verwijderen? Bij  voorbaat dank.


@Nelsel :

Vermeld bij jouw KPN profiel (op dit forum) bij “Privé gegevens” de emailadressen die verwijderd moeten worden. Dan weten de moderators wat ze moeten doen.


@Alexandra  het te verwijderen emailadres staat in mijn forumprofiel bij Persoonlijke opmerkingen.

@Willy22 bedankt !


@Nelsel Helemaal goed, dankjewel! Ik heb het e-mailadres voor je verwijderd. Het blijft nog tijdelijk gereserveerd, dat is een soort veiligheid om te voorkomen dat mailadressen zomaar kunnen verdwijnen. Het is per direct gedeactiveerd. Als je nog vragen hebt, laat het dan gerust weten.


@Alexandra veel dank!