Skip to main content

Ik heb het laatste macOS (Monterey 12.1) op mijn Mac geïnstalleerd (clean install).

Nu wil ik weer mijn KPN e-mailadressen toevoegen (IMAP) aan Apple Mail.

Ik gebruik twee KPN e-mailadressen en de wachtwoorden hiervoor heb ik voor beide genoteerd. 

Bij het toevoegen van de accounts in Apple Mail krijg ik echter steeds de  foutmelding
"Controle van accountnaam of wachtwoord mislukt"

Graag advies wat te doen.

@Frehuja

Lukt het wel om met beide accountnamen + wachtwoorden binnen te komen bij de KPN webmail ? Zo ja, dan moet je toch de fout bij Apple mail zoeken. Weet je zeker dat de namen goed zijn ?

Controleert Apple Mail misschien jouw gegevens met de informatie in een database waarin de instellingen staan voor jouw exemplaar van Apple Mail ? Kun je de gegevens/instellingen handmatig invoeren ?


Ja, gewoon toegankelijk bij KPN webmail, dus ID’s en wachtwoorden zijn correct.

Vóór macOS Monterey geen probleem gehad met KPN account. Vier G-mail accounts en twee iCloud-account werden ook probleemloos opnieuw aangemaakt.

Als ik van een van die account een mailtje naar mijn KPN mailadres stuurt, komt hij wel aan in mijn gekoppelde G-mail account. Ik denk dat het dar dus ergens aan ligt. Kennelijk stel ik toch iets niet goed in voor de KPN. Even zoeken, maar mocht je een idee hebben...


Wellicht heb je hier wat aan

https://support.apple.com/nl-nl/mail


Beste @Frehuja ik heb hier precies dezelfde problemen, heb je een tip voor mij? Helpdesk @KPN kan mij ook niet verder helpen.