Skip to main content

twee mailboxen geven steeds aan dat aanmeldgegevens niet werken of worden niet meer geaccepteerd door de dienstverlener.

een box is van @kpnmail en de andere is @ outlook.com

Ik heb daarnaast nog een box met @kpnmail, maar daar geen melding terwijl aanmeldgegevens gelijk zijn aan de weigerende box. wie kan mij helpen

vr.gr.Bert Lieben

Hallo @Bert Waters 

 

Waar krijg je die melding, inloggen op webmail of in je mailprogramma?

Kan je wel inloggen via de KPN webmail en/of Outlook webmail?

Welk mail programma gebruik je en welke versie?

Is dit onder Windows, Mac of ander apparaat?

 

Ik heb daarnaast nog een box met @kpnmail, maar daar geen melding terwijl aanmeldgegevens gelijk zijn aan de weigerende box. wie kan mij helpen

Heb je dezelfde mailbox er dubbel instaan of gaat het om een ander @kpnmail e-mailadres, is dat dan een alias van de niet werkende (of andersom) ?

 

Zie ook deze pagina met informatie over e-mail en hoe je dat in moet stellen op de verschillende OS’en en mail programma’s: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm


-krijg de meldingen in Mail van Windows Microsoft  en in KMP webmail bij raadplegen accounts

-in kan overal inloggen

-gebruik KPN mail n Windows 10

-mailbox is niet dubbel en m.i. geen alias

=ik ga de aanbevolen pagina bekijken

alvast dank voor deze reactie


2e reactie deze pagina heb ik meermalen bekeken. a.h.v. de info volgens mij juiste instellingen ingevoerd en vergeleken met de wel werkende box. Ik ben geen kei in deze materie en sommige begrippen zijn voor mij verwarrend. ontvangende server/servertype/servernaam/serverpoort/uitgaande server/beveiliging etc.etc.


Kan je dan afbeeldingen plaatsen van de instellingen in je mailprogramma, wel even je mailadres(sen) weghalen.


ik moet nu wat anders doen, maar kom er in het weekend op terug en zal zien of ik afbeeldingen van de instellingen in mijn antwoord kan plaatsen.

mvrgr.Bert


vervolg eerdere topics:

het zijn zelfs drie mailboxen waarop bij de accounts van KPN webmail staat:

“De opgegeven aanmeldgegevens werken niet of worden niet meer geaccepteerd door de dienstverlener.

Verander ze alstublieft.”

Ik heb drie mailboxen met @kpnplanet.nl, zonder de melding om te veranderen.

De mailboxe met @kpnmail.nl en @outlook.com geven voornoemde melding aan.

m.i. zijn de aanmeldgegevens gelijk aan die van de planet boxen, nl.

accountnaam  hetemail adres

mijn naam 

emailadres

ontvangende server: servertype IMAP

server naam: imap.kpnmail.nl

verbindingsbeveiliging: SSL/TLS

poort 993

gebruikertsnaam: emailadres

uitgaande server

servernaam: smtp.kpnmail.nl

verb.bev. SSL/TLS

poort 465

authentificatie: als ingekomen mailserver

gebruikersnaam: emailadres

ww: ……..

Bij outlook zijn de server namen

inkomend : imap-mail.outlook.com uitgaand server : smtp-mail.outlook.com

poorten en verb.beveiiging SSL/TLS poort 993 en 465

Het blijft een raadsel voor mij. Heb al wat geprobeerd. Tot mijn schrik verdwenen er nu bij emailprogramma Thunderbird mappen.  

 

 


Als je bij de uitgaande server het poortnummer in 587 en de verbindingsbeveiliging in STARTTLS veranderd, werkt het dan wel?

 

De mappen die bij Thunderbird verdwijnen, blijven die wel zichtbaar (met inhoud) in KPN webmail ?


als ik dat wijzig volgt melding bijgewerkt akkoord, maar blijft nog steeds gemeld dat aanmeldgegevens niet werken.

In  KPN webmail zijn ook mappen verdwenen, maar niet allemaal. Ik weet inmiddels niet meer hoe ik iets heb gedaan want dat is al weer wat langer geleden.


het vreemde is ook dat ik nog wel kan mailen. die komen in de verzonden berichten mappen en  in de postvak in mappen. Heb uit een mailadres mailtjes naar mijzelf gestuurd


In Thunderbird werken dezelfde KPN mailaccounts wel of staan ze daar niet in?

 

In Windows 10 mail zouden de instellingen als volgt moeten zijn:

 

Verander anders eens de wachtwoorden van de niet werkende mailaccounts via https://email.kpn.com (daar eerst inloggen met je KPN ID).

Misschien voldoen de huidige wachtwoorden niet meer aan de vereisten.


in Thunderbird kan ik mailen naar mijn mailboxen. ze komen daar allemaal ook binnen.

via KPN webmail ook mailtjes naar mijn boxen gestuurd. In Thunderbitd komen ze allemaal binnen in postvak in, maar nu zie ik op kpn webmail dat de drie boxen met de melding, geen bericht in de Inbox verschijnt. Deze boxen hebben ook geen mappen.

Wachtwoorden voldoen m.i. aan de eisen:hoofdletter,kleine letter , cijfer en tekens, TOTAAL minimaal 10

A.h.v. voornoemde foto zal ik de synchronisatie trachten te checken. Moeten die cijfers   :993.1 en :587.0 ook achter die naam geplaatst wordedn?


in de synchronisatie van de twee kpn mail boxen nu ook aangevinkt: SSL vereist voor uitgaande berichten

in de outlook mail staan deze vakjes niet.

Weer mails gestuurd naar deze boxen, maar komen weer niet aan in KPN webmail. Wel in Thunderbird.

Het wordt voor mij, wellicht ook voor u, zeer verwarrend . Ik ga nu even stoppen  Morgen mrt frisse blik ???? weer verder.

mvrgr

Bert


.. Moeten die cijfers   :993.1 en :587.0 ook achter die naam geplaatst wordedn?

Normaal wordt dat automatisch erachter gezet in Windows Mail, als dat ontbreekt kan je dat er zelf achter zetten.


daar ben ik weer. In Windows Mail synchronisatie instellingen aangepast op de hiervoor aangegeven wijze. De cijfers stonden er inderdaad bij. Bij de boxen ook aangevinkt SSL vereist bij uitgaande berichten.

Inmiddels heb ik via Windows Mail ook een bericht naar alle boxen gestuurd. In  Thunderbird en Windows Mail komen ze allemaal binnen. In KPN webmail nog steeds niet in de twee KPN mailboxen en de outlook com box. Daar blijven nog steeds de meldingen staan om iets te veranderen.

Zie nu ook dat KPN webmail de spam berichten niet meer doorstuurt naar Thunderbird.

Wellicht ontstaan omdat ik recent een emailadresmap per abuis uit Thunderbird had verwijderd en nadien weer ingevoerd. Maar toen kwam de spam map niet meer terug en was ik alle andere submappen ook kwijt.

Ik denk zo langzamerhand om het maar te laten zoals het is, zeker omdat ik nu ook zie dat windows mail overgaat naar outlook.,

gr.Bert


goedemiddag GeSp,

verheugend nieuws: ik heb zojuist de wachtwoorden maar eens vernieuwd en zie daar alles werkt weer en de meeste m.i. verdwenen mappen zijn ook weer zichtbaar.Mijn overtuigende mening dat de ww juist moesten zijn,  is dus gelogenstraft!!! Nu nog verder zoeken naar de niet doorgestuurde spam berichten van KPN webmail naar Thunderbird. Maar dat ligt waarschijnlijk aan een update van Thunderbird o.i,.d

nogmaals dank voor de hulp en excuses voor de overlast

met vr.gr. Bert