Skip to main content

Ik moest m’n KPN  abo (helaas) beeindigen.

En in de bevestigingsmail van KPN staat:

“U kunt de KPN e-mailadressen nog 6 maanden gebruiken.”

Wat betekent dit nu eigenlijk?  

 

Ik moet naar ZIGGO omdat KPN op m’n nieuwe adres er niet is. Dus ik “krijg” een ZIGGO mailadres. Maar wat kan ik nu met m’n “oude” KPN adres die 6 maanden?

 

Dank voor jullie gedachten en oplossingen.

 

Juul

Hallo @GottfriedJulius 

Als je het KPN Internet abonnement opzegt, dan worden ook daaraan gekoppelde e-mail accounts opgezegd. KPN houdt ze daarna nog gratis een half jaar “in de lucht” om je in staat te stellen de overgang naar een nieuwe e-mailprovider te regelen. Daarna wordt alles gewist.

Je kan dit verlies voorkomen door bij het opzeggen aan te geven, dat je de e-mailadressen wil behouden in een e-mail only abonnement. Dat kost €7,50 per maand.

Als je de KPN e-mailadressen wilt behouden, neem dan kontakt op met KPN (0800-0402) en vraag of de afdeling opzegging dit alsnog voor je kan regelen.


Dag Ruud,

 

Je kan dit verlies voorkomen door bij het opzeggen aan te geven, dat je de e-mailadressen wil behouden in een e-mail only abonnement. Dat kost €7,50 per maand.

Aha, maar dat  stond er niet bij.

Dus als ik dit niet wil heb ik er eigenlijk niks aan.  Want ik heb gewoon alleen maar ZIGO op m’n nieuwe woonadres.  Er is niks anders.

Ik moet gewoon zorgen dat alle relaties m’n nieuwe mailadres hebben. Is dat juist?

 


Je kan ervoor kiezen om jouw nieuwe e-mailadres van Ziggo te gaan gebruiken, maar het is wel mogelijk om de kpn e-mailadressen te behouden. Dan houd je van kpn alleen een e-mail only abonnement á €7,50 p/maand wat je via de ziggo aansluiting kan blijven gebruiken.


Het verstandigste is om geen e-mail adres van een provider te nemen. Dan is overstappen lastig omdat je bij al je contacten je e-mail adres moet veranderen.

Met een e-mail adres bij bijv. Gmail of Yahoo is overstappen veel eenvoudiger.


Het verstandigste is om geen e-mail adres van een provider te nemen. Dan is overstappen lastig omdat je bij al je contacten je e-mail adres moet veranderen.

Met een e-mail adres bij bijv. Gmail of Yahoo is overstappen veel eenvoudiger.

Maar dan betaal je wel met jouw privacy.


Dat klopt @wjb . Als alternatief kan je een betaald e-mail account bij bijv. Strato nemen. Kosten v.a. 2 Euro per maand. Nogal een verschil met de 7.50 van KPN.


Dus bij een een e-mail only abonnement”  kan ik dat via webmail ook lezen en gebruiken?

 

 

Juul


Dus bij een een e-mail only abonnement”  kan ik dat via webmail ook lezen en gebruiken?

Klopt.


Dank je wel.