Skip to main content

Deze week zijn we overgegaan van Ziggo naar KPN.

We kunnen onze emailadressen (voorlopig) behouden. @home.nl

We krijgen wel emails binnen maar kunnen niet versturen.

Wat moet er nog aangepast worden?

Alvast bedankt voor de medewerking.

 

Hallo @Dick Visserman 

Daarvoor moet je eigenlijk bij Ziggo zijn. Het zijn hun e-mailservers.

Maar via Google heb ik dit op hun website gevonden (zie hier: serverinstellingen)

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Hi @Dick Visserman, Welkom op ons KPN Forum! Bedankt voor je vraag 
@home.nl, is van Ziggo en daar weten wij natuurlijk niet heel veel van :wink: . Omdat ik je toch een warm welkom wil heten, heb ik even de stoute schoenen aan getrokken en heb ik rondgeneusd op hun site. 

Op deze pagina vind je de serverinstellingen voor jullie @home.nl mailadres. 
Controleer de UITGAANDE serverinstellingen. Die gaan immers over het versturen van e-mails. 
Mocht je er nog niet helemaal uitkomen, laat het dan gerust hier weten of start een topic bij de community van Ziggo.


@Dick Visserman @Lisa Als je via het netwerk van KPN mail wilt versturen zal je wel de instellingen voor de uitgaande mailserver van KPN moeten gebruiken (smtp.kpnmail.nl, STARTTLS). Ook als het gaat om e-mailadressen van @home.nl. Voor de ontvangst van e-mail dient de Ziggo-server te worden ingesteld.

Piet.


Nee @P.J.M. van der Vooren

Mail van @home.nl adressen kan je niet via de smtp mailserver van KPN versturen. Daarvoor moet je de ‘eigen’ smtp server van Ziggo gebruiken.

Tegenwoordig gaat dat “authenticated” met gebruikersnaam en wachtwoord en ook beveiligd (STARTTLS, TLS of SSL) via poort 587  en dit gaat vanaf elk netwerk.


@RBxx Dan heb ik het een jaar lang verkeerd gedaan…. :grin:

Mijn werkwijze gaat in ieder geval wel op voor e-mailadressen van XS4ALL.

Piet.


Reageer