Skip to main content
Ik heb een Huawei Nova. Sinds 3 dagen werkt uitgaande mail niet meer. Niet op wifi, niet op data. Zowel smtp.hetnet.nl poort 25 als smtp.kpnmail.nl poort 587 werken niet. Ik heb een hetnet e-mail adres. In de bijlage 2 screenshots van mijn instellingen. Hoe is dit op te lossen?

Hoi @NicoleBA . Wat irritant! Dit gebeurde van het ene op het andere moment? Het is mij nog niet duidelijk wat er misgaat? Welke foutcode krijg je?



Zou je voor de zekerheid de stappen voor jouw specifieke toestel nog eens kunnen doorlopen: https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm
De beste manier om te controleren of je inlog gegevens nog kloppen is het even via de webmail proberen:

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp
Hallo Erwin. Dank voor je reactie. Inderdaad van het ene op het andere moment. Mijn toestel staat niet tussen de telefoons in de toestelhulp, maar via andere Huawei toestellen zie ik dat de instellingen steeds hetzelfde zijn: smtp.kpnmail.nl poort 587. Maar die en degene die al meer dan 2 jaar ingesteld was, werken niet. Ik krijg geen foutmelding. De mail blijft gewoon in postvak uit staan. Inloggen op webmail lukt gewoon. Gebruikersnaam en wachtwoord zijn ook niet veranderd. Het betreft overigens een mail die ik wil doorsturen.
Dank voor deze informatie! Gaat het om één mailtje? Zit daar misschien een bijlage bij? Het kan zijn dat er iets met het mailtje is.

Kun je als test nog eens proberen om een testmail naar jezelf te mailen en kijken of die wel 'weerom' komt 🙂
Het betreft inderdaad een e-mail met bijlage. Een willekeurige andere mail kan ik wel doorsturen. En een nieuwe mail opstellen en verzenden werkt ook. Had ik dat nu maar meteen getest... Dan zal er inderdaad wel wat mis zijn met de betreffende e-mail. Ik had de bijlage nog niet geopend. Wilde hem op mijn werk afdrukken. Gaat om een werkbon van reparatie werkzaamheden ivm garantie. Dan maar niet zwart op wit. Dank!
Soms raakt een mailtje beschadigd en dan snapt het mailprogramma of de server het niet zo goed meer. Of is een bijlage te groot (of onveilig). Fijn om te lezen dat je een alternatief hebt en gelukkig werkt je mail verder nog zoals het hoort. Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, weet je mij te vinden! 🙂