Skip to main content

Sinds december 2022 worden sommige mails die ik via mijn iPhone of iPad verstuur niet verstuurd en  ook niet opgeslagen in de map “concepten” of “verzonden”. De mail verdwijnt dus gewoon helemaal en komt niet aan bij de ontvanger. Min of meer door toeval kwam ik hier na enige tijd achter. Nu kopieer ik de mail eerst maar voordat ik hem verstuur (als ik eraan denk), maar dit is natuurlijk verre van ideaal. Het vreemde is dat het de ene keer wel wordt verstuurd en de andere keer (onder precies dezelfde condities, zoals dezelfde WiFi) niet. Dus ik kan er niet echt van op aan. Is dit een bekend probleem dat meer mensen hebben of ligt het aan mij(n apparaten)?

Hi @Antigone77! Dat is inderdaad niet ideaal, je moet er gewoon van uit kunnen gaan dat de mails verstuurd worden of minstens als concepten opgeslagen worden. 

Gebeurt dit altijd bij mails naar dezelfde ontvanger, of maakt het niet uit wie de geadresseerde is? Ook ben ik benieuwd wat je ziet als je in je webmail kijkt. Staan de niet verzonden mails daar wel als verzonden of als concepten, of zijn ze daar ook niet te vinden? 


Het gebeurt bij verschillende geadresseerden. Ik gebruik mijn eenmaal nooit maar ik zie daar nu hetzelfde als op mijn telefoon. Dus ik zie daar geen verdwenen mails. 


Check. Dit is geen bekend probleem, dus ik ben ook benieuwd waar dit hem nu in zit. 

Zou je een poosje de mails via webmail willen versturen? Voor het gemak kun je de website als icoon op je iPad aanmaken. Dan hoef je er alleen op te klikken en in te loggen en is het wat minder moeite. Ik ben namelijk benieuwd of het versturen van de mails dan wel goed gaat. Controleer ook of je nog genoeg geheugen overhebt in je mailbox, als die vol zit kan het ook wel eens gebeuren dat mails verdwijnen. 

Neem daarnaast ook de e-mail instellingen nog even door in het e-mail programma op je iPad en iPhone voor de zekerheid. Dan weten we zeker dat alles goed staat.