Skip to main content

Ik krijg sinds kort steeds de melding dat mail vanaf KPN niet geaccepteerd wordt door sommige providers. Als ik vanaf een ander emailadres (niet KPN ) verstuur is het geen enkel probleem.

Voorbeeld:

Final-Recipient: xxxxxxxxxxxx (adres verwijderd om misbruik te voorkomen)Action: failedStatus: 5.0.0Remote-MTA: dns; mx.lb.btinternet.com (213.120.69.5)Diagnostic-Code: smtp; 554 Message rejected for policy reasons (2.1.2.1) on 2023/07/08 11:43:16 BST (in reply to RCPT command)

 

Received: from smtp.kpnmail.nl (unknown  10.31.155.7])	by ewsoutbound.so.kpn.org (Halon) with ESMTPS	id 2de395f9-1d7c-11ee-87d3-00505699b430;	Sat, 08 Jul 2023 12:42:47 +0200 (CEST)DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;	d=planet.nl; s=planet01;	h=subject:from:to:mime-version:date:message-id:content-type;	bh=ONycse9qjXUe2bKhzObfzUNhqeLKsfaBr+DsoDG4AP0=;  b=ntSXd1lwpKSQ1c/lZbYGrQ8g3jg17qpVB+YtUj62SAsHJA4uHsX842VAlUqR88r4SzrwlQBwwZs0m  mbLz0e3PDjUmLFdsa07TNB2xDXi44lN+NZAAO3LbDh67Ro2DWbsvfDOw5Uin8N2V1GbNiaEwc/80QW	 Nyi9wmMyHEbki9oE=X-KPN-MID: 33|7gmHGGl9yQ9dyugVAksEMY+HCLRtsYAcfeaajmtAHDhxtr+KYJytqk1hcoTfRvF 6jhptEweDo8c1RoR10gQrHw==X-KPN-VerifiedSender: YesX-CMASSUN: 33|/ZJuuEaB7H3h2D9PvaPL/MTHZwIKj1DGmpJzq/M0XPgfPDFir8Q7mb4MHh5KINl tnyxwfm+2HHO0aUc5cvc3ew==

Hoi @Mark-eh, welkom op ons forum!
Het klinkt alsof je mailadres op iets van een blacklist staat. Heb je hierover ook al contact gehad met onze abuse afdeling? (op abuse@kpn.com)

Ik heb hier nog wel een paar gerelateerde topics over:

 


Ik zal daar wel een bericht heen sturen. Omdat het niet door KPN geweigerd is maar door BT (de Britse tegenhanger van KPN) had ik niet de indruk dat ze er naar zouden kijken. Maar ik probeer het wel. Tot nog toe alleen aan abuse afdeling geschreven over onnavolgbare regels waarom sommige mails in spam belanden (ook een enkele keer KPN Nieuwsbrieven).


Vanuit de abuse afdeling kreeg ik het advies om het op te nemen met de provider van de ontvanger. En daarmee kom ik dus weer in een doolhof van mogelijke oorzaken waar ik niet goed uitkom omdat spam niet mij afstudeerrichting was. 

Helaas. Wellicht heeft iemand anders een nuttige suggestie.  


Hallo @Mark-eh 

 

BT is niet een echt goed voorbeeld, op hun forum staan vele klachten over het niet kunnen versturen naar BT e-mailadressen en BT schijnt niet echt bereid te zijn om te achterhalen wat de oorzaak is.

Heb je ook een voorbeeld van een andere provider waar misschien wat betere info staat dan alleen policy reasons met een nummer waarvan onbekend is wat het betekend.

 

554 kan b.v. ook betekenen mailbox ontvanger vol of dat je een mail naar meerdere gebruikers stuurt en 1 e-mailadres niet geldig is, stuur je die mail naar 1 of meerdere e-mailadressen?


Ik krijg geen berichten van andere providers van geweigerde mails. Een hele enkele keer merk ik dat een verstuurde mail niet aankomt, maar dat is een zeldzaamheid.

Eerst was de mail aan ongever 6 ontvangers gericht. Enkel deze werd geweigerd. Daarna alleen naar die ene gestuurd (niet met forward, maar copy/past inhoud). Werd ook met dezelfde reden geweigerd. Daarna enkel de mailaccount van waar het verstuurd werd gewijzigd en toen ging het goed en werd het ontvangen. Dus niet mailbox vol o.i.d. De ontvanger had niets gedaan. Ik begin te vermoeden dat het te maken heeft met het verzendende mailadres en de gebruikte SMTP server. Als die afwijken wordt het mogelijk geweigerd.  


In je OP staat wat anders.

Maar het ligt dus duidelijk aan BT aangezien er vele meldingen zijn vanaf diverse mailproviders naar BT en BT niet met een oplossing of verklaring komt.
Er is ook nergens te vinden wat die policy reasons betekenen, dus hoe moet je dan als verzender weten wat er fout gaat of wat je er eventueel aan zou kunnen doen.


Ik heb inmiddels een bericht op het BT forum gezet. Kijken of dat wat oplevert. Al is BT niet helder is er mogelijk wel iemand op het forum die het weet.