Skip to main content

Sinds een week of 2 werkt mijn uitgaande email in outlook 2010 niet meer. Ik kan wel mail ontvangen, maar voor verzending moet ik naar webmail gaan. Heel vervelend. Vraag: hebben meer mensen dat? Vraag 2: zijn er hier mensen die werken met outlook 2016 of 2019 en kunnen jullie nog wel mail verzenden? KPN helpdesk zegt wel dat het probleem bij hen ligt maar weet niet wanneer het is opgelost.  Graag jullie reakties.

Dag @isoldeamsterdam , welke storing bedoel je? De laatste storing die ik ken, is de landelijke mailstoring op vrijdag 31 januari om ong. 14:00u. Maar die storing is dezelfde middag om ong. 16:15u opgelost. Ik werk met Outlook 2013 en heb geen probleem met ontvangen én verzenden.

Krijg je een foutmelding en zo ja welke?


Hoi Ruud, ik denk inderdaad dat het die storing betreft. Maar eerder kwamen mails van mij ook niet allemaal aan bij de geadresseerden. In elk geval is het vanaf 31 jan helemaal mis met onze 3 emailadressen. Verzonden mails komen keurig in “verzonden items” terecht maar komen bij niemand aan. Geen foutmelding, niks. Vanuit webmail kan ik wel verzenden. Maar ik wil gewoon een werkend emailprogramma op mijn computer.


hoi Ruud, laat verder maar. Plotseling (na een week ellende) doet alles het weer.


Hoi Isolde, zonder foutmelding is het lastig zoeken. Fijn dat het weer werkt, maar vreemd blijft het.


Hi Isolde, welkom op het forum. 

Die storing van vorige maand is mij bekend, maar dat was binnen enkele uren opgelost. Ik kan niet verklaren wat er bij jou aan de hand is geweest 1 week lang, dit was in ieder geval geen globale storing. 

Uiteraard ben ik ook blij dat alles nu goed werkt. Laat het me hier vooral weten mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen.:)


In een ander toppic staat dat het wordt veroorzaakt door de laatste avg update.