Skip to main content
Antwoord

Uitgaande emails kunnen niet worden verzonden met iPad/iPhone

• April 2, 2025
  • 2 reacties
  • 75 keer bekeken

Goedenmiddag,

Ik heb al langere tijd last van het niet kunnen verzenden van emails vanuit mijn kpnmail.nl account. Omdat het via mijn iPad nog wel lukte, accepteerde ik dat het verzenden via mijn iPhone en laptop niet ging. Maar nu kan ik ook geen emails meer verzenden via mijn iPad. Dus een groot probleem.

De volgende melding verschijnt: “Geen verbinding mogelijk met server voor uitgaande e-mail voor ‘xxx@kpnmail.nl’. De instellingen van deze mailbox (via outlook) heb ik gecheckt met de instructie op kpn.com en die kloppen t/m stap 24/32.

Na stap 25/32 (accountinstellingen) moet bij stap 26/32 ‘geavanceerd’ worden gekozen. Die optie zie ik niet in mijn iPhone 16 pro.

Ik heb al jaren regelmatig problemen met mijn kpnmail.nl account, en ving vanochtend ook weer bot bij de telefonische klantenservice; de collega ‘klein zakelijk’ gaf de indruk mij te kunnen helpen, maar mocht dat niet omdat de issue veroorzaakt wordt door mijn kpnmail.nl account wat geen ‘klein zakelijk’ onderwerp is. Doorverwijzing naar zijn collega bij kpn consumentenservice liep op teleurstelling uit, omdat deze persoon aangaf dat het geen ‘kpn probleem’ is. Zij heeft geprobeerd te helpen maar kwam er niet uit en verwees mij niet dit forum.

Hopelijk kan iemand mij helpen mijn uitgaande mailbox weer aan de gang te krijgen.

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@Gert van O 

Vreemd dat die optie er niet is, kan je ook niet naar beneden scrollen?

Voor uitgaande mail zijn deze stappen belangrijk:

In een iPhone staat dat de Gebruikersnaam en Wachtwoord optioneel zijn maar je moet die wel invullen anders werkt je uitgaande mail niet.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• Antwoord
  • April 2, 2025

Hallo ​@Gert van O 

Vreemd dat die optie er niet is, kan je ook niet naar beneden scrollen?

Voor uitgaande mail zijn deze stappen belangrijk:

In een iPhone staat dat de Gebruikersnaam en Wachtwoord optioneel zijn maar je moet die wel invullen anders werkt je uitgaande mail niet.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 4, 2025

Hi ​@Gert van O,

Wat flauw dat het ineens  niet meer goed gaat met je mail 😕

Als eerste wil ik benoemen dat het altijd mogelijk is om met elk willekeurig apparaat mails te verzenden en ontvangen via de online Webmail omgeving!

Verder ben ik benieuwd of het is gelukt met de uitleg van GeSp? Je hoort op al je apparaten de juiste instellingen te kunnen aanpassen dus ik begrijp ook niet helemaal waarom dat bij jou op meerdere apparaten niet lukt.