Skip to main content

Al weer enige tijd bezig om op mijn nieuwe laptop met Windows 11 outlook (office 2019) goed te installeren. Probleem is dat ik geen externe mails (hetnet)kan versturen of af en toe na  een lange wachtijd. Probleem zit hem in de smpt  uitgaande mail, zowel bij Imap als bij Pop. Alle mogelijke instellingen geprobeerd. Zelfde probleem bij ander laptop Windows 2011. Opvallend is dat als ik een andere allias van mijn mailaccount Hetnet, probeer het wel werkt  . Ik  vermoed dat bij jullie KPN server via een firewal de gevraagde hetnet mail aansluiting wordt tegengehouden.   Overigens via ander mail apps  werkt het wel zoals bluemail en mail van windows 11.

De poortsettings zijn identiek  Ik heb al eerder poort 465 toegepast  zonder succes . Nu is het weer 587 maar beschermingschil email via avast uit


Hallo @Frasca ,  

@Frasca gebruik je AVG of Avast als virusscanner? Zo ja, wat gebeurt er als je die uit zet?

Het uitschakelen van uitgaande e-mail (SMTP) scannen zou voldoende moeten zijn. Niet de hele e-mail schild uitzetten.

Ga daarvoor naar menu, instellingen, basisbescherming, e-mail schild en dan uitgaande e-mail (SMTP) scannen uitzetten.  


Dank  Ruud,  goede tip inderdaad en het werkt. Blijft toch wel raar .