Skip to main content

Hallo,

Zonder iets te veranderen in de instellingen kan ik geen e-mail meer verzenden via Thunderbird.

Ik heb van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit en raak ondertussen redelijk gefrustreerd. Ik heb een telfort e-mailadres maar dat moet geen probleem zijn denk ik. dit is een pop3 mail adres. Hebben jullie een idee of een andere instelling die ik kan proberen?

Hallo @Wiebe Niewzwaag 

Voor de uitgaande mail is het tegenwoordig ook nodig om authenticatie te gebruiken. KPN voert dat geleidelijk in. Authenticatiemethode Normaal wachtwoord wordt gebruikt, zoals in onderstaande afbeelding staat ingesteld. Bij de eerste keer verzenden het wachtwoord ingeven en opslaan.

Je kan hier meer vinden over mail: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm
en hier vind je de benodigde instellingen voor de servers:

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen


Dat was dus het probleem, en het is nu opgelost!

super bedankt voor je hulp!

groet Wiebe


Ik zat/zit eigenlijk met hetzelfde probleem maar mijn 'KPN e-mailadres’ waarmee ik inlog dus is een @concepts.nl adres. Ik heb verder de settings in Thunderbird voor smtp gedaan zoals hierboven, maar krijg deze melding bij TLS:

Sending of the message failed.
The message could not be sent because the connection to Outgoing server (SMTP) smtp.kpnmail.nl timed out. Try again.


En deze bij SSL:

Login to server smtp.kpnmail.nl with username _________@concepts.nl failed.

waarbij ik natuurlijk hetzelfde wachtwoord gebruik als waarmee ik op mijn Kpn en dit forum inlog.

Moet ik verplicht een @kpnmail.nl adres hebben en gebruiken hiervoor? En zo nee…. wat kan er aan de hand zijn? Mail komt wel binnen (via pop3.concepts.nl)


Zie onderstaande link voor de juiste instellingen @Emile18 

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/veiligmailen


@N.N. Misschien zie ik iets over het hoofd maar dat zijn toch dezelfde instellingen die ik hierboven heb gezien en waarvan ik heb aangegeven dat ik die ook gebruik?

Maar dan krijg ik een foutmelding en ik begrijp niet waardoor dat veroorzaakt wordt….


Heb je wèl verificatie c.q. authenticatie aangevinkt bij uitgaande mail @Emile18 , dat is sinds ruim een half jaar een voorwaarde om veilig mail te kunnen versturen?


….
waarbij ik natuurlijk hetzelfde wachtwoord gebruik als waarmee ik op mijn Kpn en dit forum inlog.
...

Daar gaat het denk ik fout, je e-mailwachtwoord staat los van het KPN ID wachtwoord.
Je kan die wachtwoorden wel hetzelfde instellen maar voor de veiligheid is het beter om aparte wachtwoorden te gebruiken.

Kan je wel op KPN webmail inloggen met je concepts e-mailadres en dat wachtwoord?


@GeSp Dat was het dus… ik ging er vanuit dat ik op de smtp server moest authenticeren met mijn kpn account, maar dat moet natuurlijk een mail account zijn (die inderdaad allemaal andere wachtwoorden hebben).
Juiste account + password en de mails vliegen weer de deur uit.

Bedankt!


Ik heb soortgelijk probleem. Sinds een paar dagen heb ik naast het Nieuwe Outlook ook Thunderbird als emailprogramma. Binnenkomende post gaat prima, maar bij verzenden van mail krijg ik de melding “unable to relay without authentication” en controleer wachtwoord. Heb alles aangepast zoals bij smtp server vermeld moet worden, maar ik blijf de foutmelding krijgen bij verzenden. Met wachtwoord kan ik ook probleemloos inloggen op webmail. Wat kan dan nog het probleem zijn? In Outlook kan ik wel gewoon verzenden maar heb ik andere problemen.


Het ligt aan Thunderbird zelf. Heb jij de recente versie van Thunderbird geinstalleerd op je computer of laptop? En heb je ook poort 465 uitgeprobeerd bij het verzenden van E-mails via Thunderbird? 

Want Thunderbird moet bij het verzenden van E-mails ook poort 587 ondersteunen. 

Heb je nog steeds problemen met het E-mailvezenden via Thunderbird met het gebruik van poort 587 of 465. Dan ligt de oorzaak bij KPN zelf. Want de KPN mailserver moet ook de nieuwe outlook en Thunderbird als E-mailclients ondersteunen. 

Ik hoop dat je succes kunt boeken met het verzenden van E-mails 


Met poort 465 krijg ik na ongeveer een minuut de volgende foutmelding:

ff



 

 


Ik zie ergens de tip dat ik bij uitgaande mail verificatie cq authenticatie moet aanvinken, maar waar dan? Ik zie nergens waar dat kan, niet bij Thunderbird en niet bij KPN.


Ik heb vrijdag 10 mei Thunderbird op mijn desktop ge:installeerd en heb nu de up-to-date versie 115.10.2 (64-bits).


Hallo @Herman K. 

 

Authenticatie zie bovenin in de afbeelding van het beste antwoord staan.

Je kan dat in Thunderbird vinden bij Accountinstellingen → Uitgaande mailserver.


Ik heb zowel bij Outlook als Thunderbird de volgende SMTP-instellingen, met Outlook kan ik wel verzenden, met Thunderbird niet.

 


Oplossing gevonden! In de bovenste regel stond kpnmail.nl i.p.v. kpn E-mail.nl.

Bedankt voor het meehelpen aan de oplossing.


Bedankt, heb ik een halve dag rondgeneusd om mijn Thunderbird account instelling goed te krijgen voor VERZENDEN mails, vind ik hier de oplossing:

Inderdaad: 

die reeds ingevulde “kpnmail.nl” achter beschrijving heb ik veranderd in

“kpn E-mail.nl “ en het verzenden werkt weer zoals gewend.😃

Zorg dat dit ook in de KPN-instructie voor overgaan naar Thunderbird duidelijker wordt aangegeven!!🤓


Reageer