Skip to main content

Ik heb een eigen domein toegevoegd aan KPN en ontvang hier mail op. Wanneer ik mail wil verzenden vanuit een gmail account of vanuit mijn werk naar mijn mailadres met eigen domein gekoppeld aan KPN dan komt deze dus aan. Wanneer ik echter iets vanuit mijn eigen domein wil verzenden dan gaat het mis en krijg ik deze foutmelding:

 

UNDELIVERABLE: 

Dit is een bericht van het mail systeem van KPN.

Uw bericht kan niet worden afgeleverd omdat het bericht een DMARC policy heeft geschonden.

Voor vragen kunt u contact opnemen met abuse@kpn.com 

 

In andere support vragen zie ik dat dit soms aan de DNS settings kan liggen. Bij deze ziet u de mijne:

 

In een andere support vraag zag ik een opmerking over dat SPF file aangepast diende te worden. Zie hieronder een wijziging welke ik al heb geprobeerd (deze wijziging heb ik er nog steeds in staan overigens maar dat loste het probleem niet op.

 

Hopelijk kan iemand me verder helpen en kan uitleggen wat ik moet aanpassen hiervoor. 

 

P.s. Momenteel heb ik mijn domeinnaam bij HOSTINGS.nl incl. maildienst. Die maildienst probeer ik te vervangen door deze onder te brengen bij KPN. Het kan zijn dat in bovenstaande DNS file ook zaken staan die om die reden totaal verwijderd mogen worden. Maar helaas ben ik me pas in deze materie aan het duiken en kan ik echt support gebruiken. Mijn dank is groot :-)

 

Mvg,

Hans

Onderstaand de DNS records zoals ik die heb ingesteld om het domein wjb4all.nl aan de mailserver van KPN te koppelen.

Zo te zien gaat het bij jou mis op het CNAME record en het SPF record.

Let in het SPF record ook op de ~all.


Bedankt voor je reactie @wjb . Wat ik heb gedaan is bij de ~all het streepje door een golfje vervangen (al lijkt er nu nog een streepje te staan?). Bij CNAME heb ik eea willen aanpassen maar dat lukt niet omdat ik een melding kreeg dat ik wat verkeerd heb gedaan. Vreemd genoeg lijkt ik nu niets veranderd te hebben maar het werkt wel? Ik snap het dus niet………...maar het werkt ineens wel.

Huidige DNS settings:

 


Zo te zien (ik heb het ook nog even ‘live’ opgezocht) staat het SPF record van je domein nog steeds wel op -all ipv ~all, maar als het nu werkt, werkt het natuurlijk. Verder heb ik ook niets toe te voegen op wat wjb al aangegeven heeft.


Het verschil tussen ~all en -all is dat een mail, als deze verzonden wordt vanaf een mailserver die niet in het SPF record staat, bij ~all in de spamfolder geplaatst wordt terwijl deze bij -all in de vuilnisbak gegooid wordt.


Reageer