Skip to main content

Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde:
5.7.1 Unable to relay without authentication..
Zorg ervoor dat u de juiste identiteit gebruikt om te verzenden en dat de authenticatiemethode juist is. Controleer of u toestemming hebt om met uw huidige referenties vanaf uw huidige netwerk via deze SMTP-server te verzenden.

Het staat beschreven in het engels maar misschien bied dit uitkomst.

https://www.servolutions.com/support/articles/exchange2007unabletorelay.htm#:~:text=%22550%205.7.-,1%20Unable%20to%20relay%22%20error%20message%20from%20Exchange,internet%20(and%20rejects%20that) 


Bedankt voor het bericht maar...dit is wel erg ingewikkeld.

 


Hallo @Ineke.peper 

Gaat het om een KPNmail.nl adres? Of een andere? En welke instellingen heb je gebruikt? Hier vind je de juiste mailserver instellingen: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm


Hoi @Ineke.peper, welkom bij ons op het forum. Net als Ruud ben ik benieuwd of het o een kpnmail.nl adres gaat of om een ander adres gaat. Is het gelukt met de instellingen op de linkdie hij deelde?


Goedenavond Jasper,

 

Ja, het is een hetnet mailadres. Maar het is niet gelukt.

 

 


Goedenavond @Ineke.peper heeft het eerst wel gewerkt? Welk e-mailprogramma gebruik je?


Ik gebruik Mozilla Thunderbird.


Hallo @Ineke.peper , zoals al eerder gevraagd: heeft het eerst wel gewerkt?

Heb je de  instellingen: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm 
al gecontroleerd? Ook Thunderbird wordt daar uitgelegd.


Ik ben net als Ruud ook benieuwd of het wel werkt, en hoe de instellingen precies staan. Je kunt daar ook screenshots van delen @Ineke.peper, zorg er daarbij wel voor dat jouw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens verborgen zijn. Wij weten alleen wat jij ons vertelt, om mee te kunnen denken hebben we nog iets meer informatie nodig zoals je merkt :slight_smile:


Goedenavond,  ik heb van alles geprobeerd maar het lukt niet. Moet toch kunnen met een KPN mailadres en Ziggo als provider? Bij KPN heb ik nu een e-mail only abonnement. Morgen maar nieuwe poging wagen.


@Ineke.peper, als je bij Ziggo een abonnement hebt dan moet je de instellingen van Ziggo gebruiken. En dan werkt hetnet adres gewoon. Hieronder zie je de instellingen van Ziggo:

IMAP-instellingen

Gebruik bij voorkeur de IMAP-instellingen voor het instellen van e-mail op je pc, tablet of smartphone. Hiermee blijft je e-mail beschikbaar op meerdere apparaten.

Inkomende serverinstellingen

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Hopelijk werkt dit. 🤞🏼


Ook bij een Ziggo abonnement moeten de KPN instellingen worden gebruikt, voor de uitgaande mailserver is ook verificatie (gebruikersnaam/wachtwoord) nodig, Ziggo heeft die gegevens natuurlijk niet van onze e-mailadressen.

Goedenavond,  ik heb van alles geprobeerd maar het lukt niet.

Wat is 'van alles’ precies? Wij weten alleen wat je in het topic hebt beschreven, als je ons vertelt wat je gedaan hebt kunnen we beter met je meedenken. Nu is het voor ons ook gissen of we in de goede richting denken.


Eindelijk is het gelukt. Het heeft een tijdje geduurd, excuses daarvoor.

Maar ik kan weer ontvangen en verzenden.

Ik heb hulp gehad van een lieve ICT neef.

Er moesten inderdaad KPN gegevens worden ingevuld en niet van Ziggo.

Ik had ook POPmaar dat moest Imap zijn.

Bedankt voor jullie adviezen.

met vriendelijke groet,

Ineke.


Fijn dat het weer werkt, Ineke! Top dat je het nog even liet weten.