Skip to main content

Sinds een dag ben ik niet meer in staat om mail te versturen vanaf mijn iPhone 6. Ik heb de instellingen van de outgoing mail server opnieuw ingevoerd (identiek aan die van mijn iPad en volgens aanbevelingen van KPN), maar dat heeft niet geholpen

Hoi @BertN , vervelend dat de uitgaande server niet meer werkt! Vaak zijn mail accounts op mobiele toestellen e.d., IMAP account's. Dat betekend dat alle inhoud van de mailbox, gesynchroniseerd is met de server inhoud. Het beste om te doen is om even te kijken wat er bij jouw inkomende / uitgaande server staat. Als hier smtp.kpnmail.nl (uitgaand) of imap.kpnmail.nl (inkomend), weet je dat alles opgeslagen staat op de server. Dan is vaak de snelste stap om het hele account te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Even van tevoren checken of het wachtwoord dat je gebruikt, nog klopt (even inloggen op de webmail). Automatisch zullen de serverinstellingen toegevoegd worden aan de mailbox. 


@BertN :

Misschien zeer recentelijk een nieuwe update ontvangen van Apple ?

Soms helpt het als je de iPhone even een 20 à 30 minuten uit zet en dan pas dat nieuwe account (opnieuw) aanmaakt.


Na een paar dagen was het euvel vanzelf opgelost. Bedankt voor de reacties.


Fijn om te horen! @BertN 


Reageer