Skip to main content
Vraag

uitgaande mail werkt niet meer vanaf mijn iPhone

• November 22, 2020
  • 4 reacties
  • 1416 keer bekeken

Sinds een dag ben ik niet meer in staat om mail te versturen vanaf mijn iPhone 6. Ik heb de instellingen van de outgoing mail server opnieuw ingevoerd (identiek aan die van mijn iPad en volgens aanbevelingen van KPN), maar dat heeft niet geholpen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Sebastiaan_
Topper
Forum|alt.badge.img+5
  • Oud moderator
  • November 26, 2020

Hoi @BertN , vervelend dat de uitgaande server niet meer werkt! Vaak zijn mail accounts op mobiele toestellen e.d., IMAP account's. Dat betekend dat alle inhoud van de mailbox, gesynchroniseerd is met de server inhoud. Het beste om te doen is om even te kijken wat er bij jouw inkomende / uitgaande server staat. Als hier smtp.kpnmail.nl (uitgaand) of imap.kpnmail.nl (inkomend), weet je dat alles opgeslagen staat op de server. Dan is vaak de snelste stap om het hele account te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Even van tevoren checken of het wachtwoord dat je gebruikt, nog klopt (even inloggen op de webmail). Automatisch zullen de serverinstellingen toegevoegd worden aan de mailbox. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 27, 2020

@BertN :

Misschien zeer recentelijk een nieuwe update ontvangen van Apple ?

Soms helpt het als je de iPhone even een 20 à 30 minuten uit zet en dan pas dat nieuwe account (opnieuw) aanmaakt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 27, 2020

Na een paar dagen was het euvel vanzelf opgelost. Bedankt voor de reacties.

Sebastiaan_
Topper
Forum|alt.badge.img+5
  • Oud moderator
  • November 27, 2020

Fijn om te horen! @BertNÂ