Skip to main content

Sinds kort deze melding 

Er is een onbekende fout opgetreden.

Server: 'smtp.kpnmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x8007007A
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee

 

Geprobeerd om dit aan te passen naar IMAP SSL poorten conform instructie veranderd, maar blijft dezelfde melding geven.

Draai nog steeds met windows 7 en Live mail 2012

Hi @HTA, welkom op ons forum! 

Ik help je graag op weg met het verhelpen van de foutmelding in je mail. Ik ben allereerst benieuwd of het lukt om in te loggen op Webmail, en of je daar gewoon mails kunt verzenden en ontvangen? Als dat lukt, dan is het verstandig om je e-mailinstellingen in Windows Live Mail na te kijken. Laat je weten of dat is gelukt?


Draai nog steeds met windows 7 en Live mail 2012

@HTA : dat is onverstandig en sterk af te raden.

De ondersteuning van Microsoft is beëindigd voor Windows7 (jan. 2020) en Live Mail (jan. 2017).
Dat betekent dat er geen updates meer verschijnen en dus ook geen veiligheidsupdates!!

Lekken worden niet meer gedicht en omdat dit niet langer gebeurt, word je in de toekomst dus steeds vatbaarder voor nieuw ontdekte hackmethodes, malware en andere cyberaanvallen.


Beste Alexandra

Webmail werkt, de installingen die ik had zijn niet veranderd. Heb geprobeerd deze te wijzigen naar IMAP etc doch geen resultaat.


@HTA Goed dat Webmail werkt, dat betekent dat je mail het wel gewoon doet, en het is mogelijk een goede tussentijdse oplossing. Er gaat dus toch iets mis in Windows Live Mail, het is lastig om te zeggen of dit met het Windows 7 verhaal en de daarop aansluitende uitleg van @RBxx te maken heeft. Ik raad je aan om je mail eens te testen op een ander apparaat en/of in een ander e-mailprogramma. Ik ben benieuwd of het dan goed gaat.


Met Thunderbird werkt het wel.


Met Thunderbird werkt het wel.

Fijn om te horen! Dan zit 't toch in Windows Live Mail. Nu kan je in ieder geval je mail weer gebruiken. Wel raad ik je aan om het advies van RBxx hieronder goed te onthouden. Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten.

Draai nog steeds met windows 7 en Live mail 2012

@HTA : dat is onverstandig en sterk af te raden.

De ondersteuning van Microsoft is beëindigd voor Windows7 (jan. 2020) en Live Mail (jan. 2017).
Dat betekent dat er geen updates meer verschijnen en dus ook geen veiligheidsupdates!!

Lekken worden niet meer gedicht en omdat dit niet langer gebeurt, word je in de toekomst dus steeds vatbaarder voor nieuw ontdekte hackmethodes, malware en andere cyberaanvallen.