Skip to main content

Ik ben verhuisd naar een nieuwbouwwoning waar KPN nog geen aansluiting heeft gemaakt.

Tijdelijk heb ik een huawei mobiele wifi met 50GB ontvangen om toch te kunnen internetten.

Helaas werkt bij mij en bij mij uitgaande email niet meer. Altijd goed gegaan tot installatie mobiele Wifi.

Tekst foutcode geeft aan dat relaying niet is toegestaan.

 

Wat is er aan de hand?

 

mvg

Willem

Aanvulling:

Het bericht kan niet worden verzonden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is yyyyyy@hetnet.nl

Onderwerp 'Re: Betaling'
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication.
Server: 'smtp.hetnet.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC78
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Ja


Hi @Willem5431 

Gebruik de volgende mailserver instellingen, dan gaat het waarschijnlijk wel lukken:

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Op deze pagina staat alles over E-mail instellen, gebruiken & problemen oplossen


Hallo Ruud,

 

werkt helaas nog  steeds niet.

Ik gebruik windows live mail en heb Windows home 7.

Krijg de indruk dat het komt door de Huawei mobiele Wifi die ik tijdelijk voor mijn nieuwbouwwoning van KPN heb ontvangen .


Helaas @Willem5431 , maar ik denk niet dat het aan de Huawei ligt, je kan toch wel gewoon internetten neem ik aan? Heb je al gekeken of je met KPN Webmail (klik hier) wel kan mailen?

Houd er verder rekening mee, dat de ondersteuning van Windows 7 én Live Mail gestopt is. Voor Windows 7 geeft Microsoft geen support meer sinds 14-jan-2020 en voor Live Mail is dat al sinds januari 2017. Overgaan naar Windows 10 en Windows Mail is sterk aan te bevelen.


Hoi @Willem5431. Ik zie dat je al goed bent geholpen door RBxx. Is het inmiddels al gelukt? Dit probleem moet bijna wel aan de instellingen liggen van het e-mailprogramma. Dus mijn advies zou zijn om het nog eens bij langs te lopen. Let op het poortnummer en de naam van de server.

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Houd er verder rekening mee, dat de ondersteuning van Windows 7 én Live Mail gestopt is. Voor Windows 7 geeft Microsoft geen support meer sinds 14-jan-2020 en voor Live Mail is dat al sinds januari 2017. Overgaan naar Windows 10 en Windows Mail is sterk aan te bevelen.

Dit is ook goed advies overigens!


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


Hallo Ruud,

 

werkt helaas nog  steeds niet.

Ik gebruik windows live mail en heb Windows home 7.

Krijg de indruk dat het komt door de Huawei mobiele Wifi die ik tijdelijk voor mijn nieuwbouwwoning van KPN heb ontvangen .

Hallo @Willem5431 , even buiten het mail gebeuren om:

Advies: upgrade W7 naar W10, W7 wordt niet meer ondersteund door Microsoft, veiligheidsrisico.

Voor Windows Live Mail 2012 geldt hetzelfde.

Als je je computer aangepast hebt naar W10 gebruik daarin dan de standaard meegeleverde MAIL-applicatie van Microsoft of de KPN webmail.

 


sorry voor late reactie. verhuizing he.

ik werk nu vanuit webmail.