Skip to main content

Beste medewerker,

Ik heb een probleem met de uitgaande mails. Ze blijven hangen en worden niet verstuurd. Ik gebruik MAIL en AGENDA van Microsoft Windows. Tot voor kort werkte het programma zonder problemen.

 

De uitgaande mail wordt nu pas verstuurd als ik de computer opnieuw heb opgestart. De servers voor inkomende en uitgaande mail zijn ingevuld volgens de KPN instructies (imap/smtp ect). Hoe kan ik dit oplossen? Alvast bedankt.

Hallo @Hans uit Den Haag , werkt het wel via de webmail?


Beste Jan,

 

Ja, met KPN Webmail kan ik wel probleemloos mails versturen en ontvangen. Met het programma MAIL en AGENDA ging dat ook goed, tot enkele weken geleden. Pas als ik de computer opnieuw opstart worden de berichten uit Postvak Uit verzonden.


@Hans uit Den Haag Gebruik je AVAST of AVG als virusscanner.

Zo ja, dan zou je het scannen van uitgaande mail kunnen uitzetten:

Ga naar menu, instellingen, basisbescherming, e-mail schild en uitgaande e-mail (SMTP) scannen uitzetten.  


Ik gebruik F-secure als virusscanner (door KPN aangeboden).


Hi en van harte welkom op ons forum @Hans uit Den Haag.

Ik zie dat er al hulp aangeschoven is in je topic, ik doe ook graag een poging. Goed dat je Webmail al gecontroleerd hebt. Dat betekent dat je e-mailadres goed werkt. Ben je intussen verder gekomen? Welk e-mailprogramma gebruik je op jouw computer? Deze heb je als IMAP ingesteld, als ik het goed gelezen heb. Heb je je e-mailaccount al eens opnieuw ingesteld op de computer?


Hallo Alexandra,

Ik gebruik het programma MAIL en Agenda en de laatste Windows-versie. Ik heb de instellingen zoals vermeld op de KPN-site ingevuld. De mails blijven hangen in de map uitgaande mails. Als informatie onder de mail staat: verzenden - nog steeds bezig. En dat blijft zo. Als ik de computer opnieuw opstart, worden de berichten alsnog verzonden. Verstuur ik rechtstreeks vanuit KPN Webmail dan doet dit probleem zich niet voor. 


@Hans uit Den Haag Hi Hans, dat is goed om te weten. Dat zegt dat 't echt in je e-mailprogramma zit. Je kunt proberen om je e-mailaccount er uit te halen en helemaal opnieuw in te stellen. Als dat niet helpt, kan je ervoor kiezen om eens een ander e-mailprogramma te proberen, óf om gebruik te maken van Webmail omdat die wel goed werkt :) 

Thunderbird is een voorbeeld van een ander, gratis e-mailprogramma. Je kan het vinden en downloaden als je het opzoekt via Google.


Hallo Alexandra,

Ja, ik geef het op. Dit kost teveel tijd.

Ik ben overgestapt naar KPN Webmail voor al mijn mailverkeer.

Dat voldoet ook goed. Even wennen aan de vormgeving.

Dank voor het meedenken! 

 


@Hans uit Den Haag Dat begrijp ik wel. Graag gedaan en je weet ons hier op het forum te vinden als we met je mee kunnen denken.