Skip to main content

In Thunderbird krijg ik sinds kort de melding “Unknown identity” voor smtp.kpnmail.nl:587, met de waarschuwing “You are about to override how Thunderbird identifies this site”. Blijkbaar wordt het certificaat niet vertrouwd, en klikken op “Get Certificate” levert ook niets op. Gaat om POP3. Mailinstellingen precies zoals op KPN aangegeven.

Zijn er enige suggesties (behalve een andere mailprovider zoals gmail gebruiken of maar IMAP gebruiken)? 

Hallo @Mark-eh ,

Bij het verzenden is tegenwoordig ook een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Dit kun je instellen bij de instellingen. 

Dank voor de reactie. Maar zo staat het al ingesteld, en dat wordt dus geweigerd. Het is alleen niet duidelijk waar je een wachtwoord zou kunnen instellen.

Hallo @Mark-eh 

Als je op View... klikt zou je de informatie van dat certificaat te zien moeten krijgen, kan je daar ook een afbeelding van plaatsen.

Heb je een ander anti-virus programma of daar net een nieuwe versie van gehad?
Klopt de datum en tijd op je PC nog?

En nee, aan anti-virus is niets gewijzigd, hooguit de normale updates.

En datum en tijd kloppen.

Dat certificaat is niet van KPN maar gegenereerd door Norton.

Kan je Norton Mailshield even uitzetten om te kijken of die melding dan verdwijnt?

Sorry, duuurde even om de juiste instelling te vinden. Lijkt nu goed te werken.

Fijn dat het weer werkt @Mark-eh , wel slordig van Norton dat hun certificaat ineens als niet vertrouwd wordt gezien.

Je zou het later nog eens kunnen aanzetten om te kijken of ze het probleem verholpen hebben.
Je mail wordt normaal ook nog gescand door de anti-virus bestandsscan dus echt veel maakt het niet uit.

Ik ben hierin geen expert, maar ik had de indruk dat de melding van Firefox kwam en niet Norton. In Norton nu de instelling om uitgaande mail te controleren uitgezet. Uitgaand gaf ook niet altijd problemen. Ik zal er wat mee spelen. Bedankt.

Reageer