Skip to main content
Beantwoord

Uitgaande mails van KPNmail geblokkeerd

• October 2, 2024
  • 10 reacties
  • 121 keer bekeken

In Thunderbird krijg ik sinds kort de melding “Unknown identity” voor smtp.kpnmail.nl:587, met de waarschuwing “You are about to override how Thunderbird identifies this site”. Blijkbaar wordt het certificaat niet vertrouwd, en klikken op “Get Certificate” levert ook niets op. Gaat om POP3. Mailinstellingen precies zoals op KPN aangegeven.

Zijn er enige suggesties (behalve een andere mailprovider zoals gmail gebruiken of maar IMAP gebruiken)? 

Beste antwoord door Anonymous

Dat certificaat is niet van KPN maar gegenereerd door Norton.

Kan je Norton Mailshield even uitzetten om te kijken of die melding dan verdwijnt?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 2, 2024

Hallo @Mark-eh ,

Bij het verzenden is tegenwoordig ook een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Dit kun je instellen bij de instellingen. 

• Auteur
  • Helper
  • October 2, 2024

Dank voor de reactie. Maar zo staat het al ingesteld, en dat wordt dus geweigerd. Het is alleen niet duidelijk waar je een wachtwoord zou kunnen instellen.

• Auteur
  • Helper
  • October 2, 2024

• October 2, 2024

Hallo @Mark-eh 

Als je op View... klikt zou je de informatie van dat certificaat te zien moeten krijgen, kan je daar ook een afbeelding van plaatsen.

Heb je een ander anti-virus programma of daar net een nieuwe versie van gehad?
Klopt de datum en tijd op je PC nog?

• Auteur
  • Helper
  • October 2, 2024

• Auteur
  • Helper
  • October 2, 2024

En nee, aan anti-virus is niets gewijzigd, hooguit de normale updates.

En datum en tijd kloppen.

• Antwoord
  • October 2, 2024

Dat certificaat is niet van KPN maar gegenereerd door Norton.

Kan je Norton Mailshield even uitzetten om te kijken of die melding dan verdwijnt?

• Auteur
  • Helper
  • October 2, 2024

Sorry, duuurde even om de juiste instelling te vinden. Lijkt nu goed te werken.

• October 2, 2024

Fijn dat het weer werkt @Mark-eh , wel slordig van Norton dat hun certificaat ineens als niet vertrouwd wordt gezien.

Je zou het later nog eens kunnen aanzetten om te kijken of ze het probleem verholpen hebben.
Je mail wordt normaal ook nog gescand door de anti-virus bestandsscan dus echt veel maakt het niet uit.

• Auteur
  • Helper
  • October 2, 2024

Ik ben hierin geen expert, maar ik had de indruk dat de melding van Firefox kwam en niet Norton. In Norton nu de instelling om uitgaande mail te controleren uitgezet. Uitgaand gaf ook niet altijd problemen. Ik zal er wat mee spelen. Bedankt.