Skip to main content

Ik heb een kpn mailaccount aangemaakt, alle instellingen zeker goed, maar de status blijft offline. Het aanvinken van Schakel deze account in levert geen effect: het vinkje verddwijjnt spontaan en het account blijft off line. De pagina waarna hierboven verwezen werd gaat over outlook, niet over een kpn-mailaccount. Kun jij me verder helpen?

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @Lodeleon , welk  e-mailprogramma gebruik je?

Heb je er ook last van als de de KPN webmail gebruikt?

 


Welkom op het forum, @Lodeleon! Onhandig als de mail niet goed werkt. Ik zie dat Jan goede vragen stelt. Zou je die kunnen beantwoorden? Dan kunnen we met je meekijken wat er aan de hand is. 


Bij KPN webmail is er geen enkel probleem. Het gaat om een paar KPN-mailadressen op mijn Mac. Kan het zijn dat het komt omdat ik IMAP en POP gebruik?


Een paar IMAP accounts  blijven off-line, maar andere weer niet

 


Hallo @Lodeleon 

 

Je moet toch deze pagina hebben: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Daar staat in hoe je email instelt voor diverse programma's zoals outlook of mail op een Apple.

Ook staan de instellingen die jij moet hebben iets daaronder bij Overzicht mailserver instellingen

die moet je even controleren in jouw email programma op de juiste server, poort en authenticatie instellingen.


Ga ik doen en laat van me weten.


Alle instellingen kloppen maar ik krijg het donkerbruin vermoeden dat de combinatie van het gebruik van IMAP en POP-accounts de oorzaak is van het feit dat een account of line blijft. 


Dat zou normaal geen enkel probleem moeten zijn bij verschillende accounts maar misschien wel als het om hetzelfde account gaat wat hij tegelijk probeert op te halen/wil bijwerken via POP en IMAP.

Kan je 1 account handmatig laten ophalen/bijwerken in dat email programma en werkt dat dan wel als je zo'n offline account kiest?

Is 1 van die offline accounts misschien een alias van een ander account en gebruik je voor de ene POP en de andere IMAP?


Je moet toch deze pagina hebben: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Daar staat in hoe je email instelt voor diverse programma's zoals outlook of mail op een Apple.

Ook staan de instellingen die jij moet hebben iets daaronder bij Overzicht mailserver instellingen

die moet je even controleren in jouw email programma op de juiste server, poort en authenticatie instellingen.

 

Een van beide accounts werkt (POP), IMAP niet. Ik heb besloten om alle accounts hetzelfde in te stellen. Dan ben ik van het probleem af. Dank voor je meedenken!