Skip to main content

De SPAM filtering van KPN is nog steeds hopeloos., Iedere dag wordt ik geplaagd door alllerlei berichten over verlopen anti virus abonnementen die overduidelijk SPAM zijn en niet als zodanig herkend worden.

Erger is dat simpele berichten die ik aan een kennis stuur worden gezien als SPAM en daardoor niet worden verzonden.

De grootste grap is dat het bericht van de KPN postmaster hierover in de SPAM folder terecht komt.

Hoe gek kun je het als organisatie maken ???

 

Hallo KPN - 1 april is al weer voorbij

 

Kunnen dit soort zaken nu eindelijk eens goed worden opgelost

@cever 

Gebruik je soms een VPN om email te versturen ? Als dan een spammer dezelfde VPN gebruikt dan wordt jouw email ook als spam beschouwd en tegen gehouden.

Ik persoonlijk heb dit gedaan om de hoeveelheid spam (fors) te verminderen.


Nee ik gebruik normaal geen VPN, dus de verzonden email gaat rechtstreeks via het KPN netwerk en zou hier dus geen last van mogen hebben 

Mbt: De grootste grap is dat het bericht van de KPN postmaster hierover in de SPAM folder terecht komt.

Dit gaat over KPN webmail, dus het bericht dat de KPN postmaster terug stuurt over de geweigerde mail, wordt door hun eigen app gezien als spam en in de KPN webmail SPAM box geplaatst …. ???

Duidelijk dat het dus ergens bij KPN fout gaat


@cever 

Dat is inderdaad ZEER hilarisch …………………


Welkom op het forum @cever! Ik snap dat het raar staat als we onze eigen mails als spam gaan markeren. Wel kan je altijd zelf via de duim aan de spamfilter aangeven dat een mail geen spam is. Of met het stop teken dat een mail juist wel spam is. Een voorbeeld van hoe dat er uit ziet kan je vinden op onze pagina over de spamfilter. Heb je dit al gedaan en gaat het nog steeds fout? Vul dan je profiel in en laat het hier weten. Dan ga ik voor je kijken hoe we dit gaan aanpakken. 


Mbt: Wel kan je altijd zelf via de duim aan de spamfilter aangeven dat een mail geen spam is.

Dit gebruik ik dagelijks om de berichten in de KPN webmail folder te controleren en eventueel te deleten of naar mijn inbox te sturen. Ik gebruik KPN webmail naast outlook op mijn PC (geen imap), zodat ik geen echte berichten, die als SPAM zijn geclassificeerd, mis.

 

Een aantal voorbeelden van gemiste SPAM berichten:
 

Dit apparaat zal u helpen communiceren in 36talen!
Buitenlandse.taal <lad@lad.com>

........... kgkeg..... .........pyjrw........... ..-.......kztwu............-.......... ... ......-...njvmd.....-...... .....-.... ....-......

 

IT-ticket#97892
<no-reply@sogutlukoyu.com>

 

*Betaling mislukt!
*Norton <vkwce@tanga.net>

 

SCHAKEL AUTOMATISCHE VERLENGING IN!
herinnering <info@carte-et-fairepart.com>

 

71KORTIING
Wifi2k22 <dftga@t
.............. 2..................... ..............evly........................ ...........3...........................ghm.com>
 

IT-ticket#97892
<no-reply@sogutlukoyu.com>

📢📢 let op!! uw apparaat is opnieuw geïnfecteerd 📢📢 met virussen!!

 

enz, enz.

Al deze berichten herken je in een oogopslag als SPAM, dus waarom doet het filter dat niet.


@cever nee dat is wel duidelijk. Zou je in dat geval alleen nog in je profiel in het veld “Persoonlijke opmerkingen” het specifieke e-mailadres willen neerzetten waar het om gaat? Ik zie onder je klantnummer namelijk meerdere e-mailadressen staan. Als het om meerdere adressen gaat, vul die dan allemaal in. Dan ga ik hier contact opnemen om het na te vragen.