Ik word er een beetje tureluurs en moedeloos van. De laatste tijd krijg ik steeds allerlei 'Undeliverable' meldingen van de postmaster van KPNmail.nl. Op verschillende emailadressen - want ik gebruik er een aantal naast elkaar - en van verschillende bedrijven en personen.
Heel vervelend, want zo lukt het bijvoorbeeld een meubelbedrijf al maanden niet om mij vanuit hun systeem automatische berichten te sturen. Orderbevestigingen, betalingsverzoeken en aflevermeldingen komen op die manier niet bij mij binnen.
Zogenaamd heeft het bericht dan een DMARC policy geschonden. Maar wat is dat dan? En hoe kan een bedrijf (of persoon) ervoor zorgen dat berichten deze policy niet schenden?
De bedrijven aan wie ik dit heb gemeld, hebben echt geen enkel idee; zij sturen ook maar gewoon een mailtje aan een klant. Voor zover ik kan nagaan, gaat het meestal om een los bericht, dus niet per se een mailing aan een aantal personen.
De vraag heb ik al een aantal keren aan abuse@kpn.com gesteld, maar verder dan de automatische bevestiging van mijn melding zijn we helaas nooit gekomen ...
Ik kreeg vandaag een bericht van Twitter, gewoon rechtstreeks. Maar ook ontving ik tijdelijkertijd de melding van de postmaster dat het bericht een DMARC policy zou hebben geschonden en niet afgeleverd kon worden.
Overigens laat ik mijn KPN mail automatisch doorsturen naar mijn Gmail account, zodat ik mijn mail ook op mijn telefoon binnen krijg. Zou het daar misschien aan kunnen liggen?