Skip to main content

Als ik een mail stuur naar een naam@kpnmail.nl mail adres waarbij naam niet echt de gebruikte naam is, krijg ik volgende reactie van de KPN

 

 

-----Original Message-----
From: Mail Delivery System <MAILER-DAEMON@vevida.net>
Sent: woensdag 18 maart 2020 17:40
To: U-Track Ledenadministratie
Subject: Undeliverable: Clubmail van U-Track: Controle van gegevens

 

This is the mail system at host smtp-14.vevida.net.

 

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

 

For further assistance, please send mail to postmaster.

 

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

 

                   The mail system

 

<naam@kpnmail.nl>: host mailin.kpnmail.nlg213.75.3.30] said: 550 5.1.0

    Recipient rejected. (in reply to RCPT TO command)

 

 

Wat kan ik doen om de mail toch bij naam geleverd te krijgen? Of moet de KPN iets doen?

Het bericht geeft aan dat er iets niet goed zit aan de kant van de ontvanger van de e-mail. Deze zal actie moeten ondernemen bij zijn eigen provider. Daar heeft KPN dus geen bemoeienis mee.

Piet.


Maat is de eigen provider kpnmail dan niet van de KPN? 


Hallo @SPOOF , je weet zeker dat het mail adres goed is (en nog bestaat) ?? In een eerder topic lees ik deze opmerking van KPN: Recipient rejected betekend dat het email adres van de ontvanger niet (meer) bestaat.

PS. kpnmail is inderdaad van provider KPN


bedankt voor de reactie, Ik zal dat checken, maar ik vaak deze reactie "Mail rejected”. Hoe zit het daar dan mee?

 

 

 

This is the mail system at host smtp-17.vevida.net.

 

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

 

For further assistance, please send mail to postmaster.

 

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

 

                   The mail system

 

<anderenaam@kpnmail.nl>: host mailin.kpnmail.nl&213.75.3.30] said: 550 5.0.0

    Mail rejected. (in reply to end of DATA command)

 


Hallo @SPOOF 

Een melding 550 5.0.0 Mail rejected terug? Dan is dat het spamfilter van KPN dat ingrijpt. De mails worden bestempeld als SPAM en de verzender krijgt een zgn. “bounce” bericht terug.

KPN Abuse beheert het KPN spamfilter, stuur een bericht via abuse@kpn.com en ze pakken het op.


Ruud dank je wel, ze pakken het inderdaad op.


Hi @SPOOF , welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Fijn om te lezen dat ze het inmiddels oppakken voor je! Mocht er nog iets zijn waar ik je bij kan helpen, dan hoor ik het graag!


Reageer