Skip to main content

Ik probeer al een paar dagen een mail van de universiteit van Illinois te beantwoorden, maar dat mislukt stelselmatig met een Delivery Failure: eerst een Delay, dan een Failure. Ik heb twee mailadressen, een met achtervoegsel math.uiuc.edu en een met illinois.edu. Uiteindelijk heb ik ook gemaild naar administratie infosource@uillinois.edu, maar alles mislukt. Aangezien dit een forse universiteit is, heb ik moeite te geloven dat hun mailserver dagenlang uit de lucht is. De respons is steeds iets als:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.       infosource@uillinois.edu

 

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews09.kpnxchange.comReceived-From-MTA: dns;cpsps-ews05.kpnxchange.comArrival-Date: Wed, 30 Sep 2020 14:42:56 +0200Final-Recipient: rfc822;infosource@uillinois.eduAction: failedStatus: 4.4.7

Kan iemand helpen?

Hallo @LeenDroogendijk ,

Welkom op het forum! Om je van een antwoord en/of oplossing te voorzien zal ik even wat navraag moeten doen bij de beheerders van ons mailplatform, in de hoop dat zij iets in de logbestanden kunnen zien. Ik kom hier zo spoedig mogelijk op terug!


Hallo @LeenDroogendijk ,

Ik heb onze mailbeheerders in de logbestanden laten kijken, en zij geven aan dat wanneer onze mailservers verbinding maken met die van de universiteit, zij het volgende in de logs zien:

554 relays-agent08.techservices.illinois.edu ESMTP Local Policy Violation (host blocked)

Dit betekent simpelweg: de universiteit heeft de ip-adressen van ons uitgaande mailplatform geblokkeerd. Wat hier de reden van is weten we niet, en wij kunnen dit helaas ook niet ongedaan maken. Ik raad je aan te kijken of je deze mensen op een alternatieve wijze kan bereiken, en ze erop te wijzen dat het om deze reden niet lukt om ze te mailen.

 


Dank Raymondt, ik zal proberen via een andere mail service contact te maken.

Moeten jullie niet minstens proberen te achterhalen waarom de blokkade is ingesteld, en proberen dat ongedaan te maken. Zowel KPN als de universiteit zijn toch officiele instanties: dit zou niet moeten gebeuren.


Graag gedaan Leen!

Het zou netjes zijn dat als de universiteit enige vorm van onwenselijk gedrag vanaf onze servers ziet, zij ons daarvan op de hoogte zouden stellen alvorens ons te blokkeren, maar in de praktijk zie je dat dat eigenlijk nooit gebeurt. Vooral vanwege het feit dat als je misbruik ziet, je dat per direct wil stoppen en niet eerst wil wachten tot de ‘misbruikende’ partij eens rustig naar je melding kijkt, en er misschien wel een keer iets mee gaat doen. Op het moment dat de blokkade er is, constateren wij ook pas dat ie er is, zodra een van onze klanten er over klaagt. Hoe groter de partij is, hoe eerder we klachten zullen ontvangen. Worden we bijvoorbeeld geblokkeerd door partijen als Hotmail of Gmail, dan zal dat direct duidelijk worden door de vele klachten die we krijgen, en dergelijke partijen hebben hier ook procedures voor waarbij blacklisted partijen zich kunnen melden, en een delistingsproces door kunnen lopen. Dit soort kleinere partijen hebben dat niet echt. Dat maakt het voor ons heel lastig om met ze in contact te komen (o.a. al vanwege het feit dat we ze niet kunnen mailen).


Hi @LeenDroogendijk, niet echt een handige situatie zo :slight_frown:  Gelukkig heeft @Raymondt snel kunnen achterhalen wat er gaande is, waarvoor dank! Is het je inmiddels gelukt om via een ander mailadres contact met ze te leggen?


Ja, dat is gelukt, al is de huidige situatie wel onhandig.


Top @LeenDroogendijk, fijn dat het is gelukt, zij het met een omweg :slight_smile: