Skip to main content
Beantwoord

Update iPhone 15 naar IOS18.1, sindsdien geen inkomende mail meer

• 20 november 2024
  • 7 reacties
  • 642 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties

Sinds zaterdag 16 nov ,na het uploaden van mijn iphone 15 naar IOS18.1 ontvang ik geen mail meer op mijn @planet.nl acc. Versturen is wel mogelijk, evenals normaal gebruik van mail op de laptop.

De melding die ik krijg luidt : “mailserver “imap.kpnmail.nl” reageert niet, controleer acc instellingen !

Ook wordt vermeld : Netwerk error (POSIX 96).

Uitschakelen van Wifi, zoals elders hier werd gesuggereerd, maakt niet uit.

Iemand idee hoe op te lossen ?

Beste antwoord door GeSp

Hallo ​@Foepa 

Mogelijk kloppen de mail instellingen niet meer, je kan ze via de toestelhulp controleren en zo nodig aanpassen.

Het kan ook een fout in de iOS update zijn, zie ook deze post op het Apple forum: https://discussions.apple.com/thread/255760058?sortBy=rank

Bekijk origineel

7 reacties

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6539 reacties
  • Antwoord
  • 20 november 2024

Hallo ​@Foepa 

Mogelijk kloppen de mail instellingen niet meer, je kan ze via de toestelhulp controleren en zo nodig aanpassen.

Het kan ook een fout in de iOS update zijn, zie ook deze post op het Apple forum: https://discussions.apple.com/thread/255760058?sortBy=rank

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 22 november 2024

Dank GeSp voor je reactie en advies.

1. Alle instellingen nagelopen, geen effect. ik ga er van uit dat ze correct zijn.
  2. In apple forum, wordt het probleem wat ik ondervind benoemd. Ik begrijp dat er een software gebrek is bij de update naar IOS18. Het is wachten op een update die dit verhelpt. (loopt al sinds half sep ‘24), slechte zaak van Apple !
  3. Zal via deze weg het vervolg aangeven.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 19 december 2024

Mail account verwijderen en weer opnieuw aanmaken is een oplossing. Tevens nu upgrade naar nieuwe ios versie, 18.2

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 20 december 2024

Dank Bervan voor dit advies.

Eerder deze maand een update naar 18.1.1 toegepast, Mail reageerde daar éénmaal goed op, maar binnnen 24 uur weer hetzelfde.

Na 18.2 geïnstalleerd te hebben is Mail in orde, hoelang ? , zal het laten weten.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 maart 2025

ik heb alles al geprobeerd wat ik her en der via google heb gevonden: vliegtuigmodus, telefoon helemaal uitzetten, / invullen bij prefix. Dat werkt allemaal voor 1 sessie en dan niet meer. Eergisteren mail account verwijderd van mijn iPhone en opnieuw aangemaakt. Heeft 2 dagen prima gewerkt maar nu worden berichten weer niet binnengehaald. Heeft iemand nog een suggestie of is het wachten op een nieuwe ios update? (ik was laat met updaten, ben van 17 naar 18.3.1 gegaan op iPhone 12 mini).

• Topper
  • 20 reacties
  • 1 maart 2025

Ik had ook probleem vooral met uitgaande e-mails na werkzaamheden 's nachts door KPN en modem moest herstarten en weer internet had.

In modem beveiliging op laag gezet en nu werkt het weer bij mij. Heb daarna in clients smtp van port 25 naar 465 gezet. Werkt nu ook bij mij weer als beveiliging in modem weer op middel staat. Hoe staat de beveiliging in jou modem op laag of hoger?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 2 maart 2025

Gebruik iphone 15, waar ook hierboven gemelde problemen ontstonden door uploads van het ios systeem.

Echter ios 18.3.1 wat ik nu draai kent het probleem tot nu toe niet meer.

Reageer