Skip to main content
Vraag

Uw e-mail applicatie ondersteunt geen HTML (Gmail)

• January 22, 2026
  • 13 reacties
  • 142 keer bekeken

entertain
Topper
Forum|alt.badge.img

dit krijg ik te zien in de inbox als ik een bericht van KPN ontvamg. Hoe kan ik dat in Gmail met windows 10  en Opera anders instelllen?  

Admin: gebruikersnaam aangepast, het is niet toegestaan om KPN in je gebruikersnaam te hebben. Mocht je liever een andere gebruikersnaam hebben, geef het dan aan in dit topic.

13 reacties

JanD
Superuser
  • January 22, 2026

Ik zie dat soort meldingen ook wel eens bij ontvangst mail in de KPN webmail, daar kun je zelf niets mee ​@entertain

Wolfshoeve
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 23, 2026

Ik heb hetzelfde "probleem".

Dit gebeurt alleen bij e-mail ontvangen van KPN.

Zowel in de GMAIL-app op mijn tablet als in de GMAIL-app op mijn telefoon.

Samsung Galaxy Tab S9+, en Samsung Galaxy S24.

De mail zelf wordt wel goed weergegeven.

Zie bijlage.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 23, 2026

Dat geeft de webmail van kpn zelf ook aan. En alleen bij mails die nota bene van kpn zelf afkomstig zijn. Ik heb 't nooit met andere. 

De mail is verder wel gewoon leesbaar, dus trek ik me er niks van aan.

Het lijkt mij niks ernstigs. 

Wolfshoeve
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 23, 2026

Klanten maken hier al jaren melding van.

Waarom doet KPN hier niets aan?

Het staat ontzettend slordig!

Misschien moet ik mail van KPN maar blokkeren.

JanD
Superuser
  • January 23, 2026

Klanten maken hier al jaren melding van.

Waarom doet KPN hier niets aan?

Het staat ontzettend slordig!

Misschien moet ik mail van KPN maar blokkeren.

Dat zou ik niet doen ​@Wolfshoeve @kpn.com en @campagnes.kpn.com zijn de officiële domeinnamen van KPN, als je die blokkeert, krijg je ook de officiële mail inzake facturen, abo-aanpassingen e.d. niet meer en dat kan dus niet.

Je zou via abuse om opheldering kunnen vragen, zie onderstaande link:

Succes

Wolfshoeve
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 23, 2026

Als mensen hier al jaren melding van maken, en KPN weigert om hier iets aan te doen, dan vragen ze er toch om.

Er is altijd nog de app, daar kunnen ze evt. de melding/boodschap plaatsen.

Ik wil deze onzin niet in mijn mailbox!

Punt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 25, 2026

Hi ​@entertain en de rest. Goed dat jullie dit hier melden. 

Ik ga dit intern ook navragen om te kijken waar het door komt. Ik ontvang ook e-mails van KPN maar het dit nog niet eerder gezien, maar ik gebruik geegn Gmail account. 

Ik laat weten wanneer ik een reactie heb!

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • January 26, 2026

KPN e-mail bevat een stukje onder de motorkap: 

Content-Type: multipart/alternative;
boundary="===============4070151355129053072=="

--===============4070151355129053072==
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 7bit

Uw e-mailapplicatie ondersteunt geen HTML.

Multipart/alternative betekent dat de e-mail client dat gedeelte moet uitzoeken dat hij het beste kan weergeven. Een e-mail client die HTML ondersteunt moet dus NIET dit fragment weergeven.

Bij de Thunderbird e-mail client kun je de optie:  “Beeld”→ Berichttekst als platte tekst” gebruiken, en dan  bestaat de e-mail van kpn uit maar een regel:  “Uw e-mailapplicatie ondersteunt geen HTML”

Gmail toont in het hoofdvenster  het onderwerp van de e-mail plus een stukje van de tekst.  En de enige platte tekst die gmail achter het onderwerp kan tonen is : “e-mail applicatie ondersteunt geen HTML”. Als de e-mail geopend wordt, dan wordt deze wel correct weergegeven. 

Je kunt op de e-mails van KPN dus wel de opmerking maken dat ze onleesbaar zijn met e-mail clients die geen HTML ondersteunen, maar het wordt wel netjes aangegeven. 

Dus in dit geval is Gmail dat de platte tekst achter het onderwerp weergeeft de boosdoener. 

Wolfshoeve
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 26, 2026

KPN e-mail bevat een stukje onder de motorkap: 

Content-Type: multipart/alternative;
boundary="===============4070151355129053072=="

--===============4070151355129053072==
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 7bit

Uw e-mailapplicatie ondersteunt geen HTML.

Multipart/alternative betekent dat de e-mail client dat gedeelte moet uitzoeken dat hij het beste kan weergeven. Een e-mail client die HTML ondersteunt moet dus NIET dit fragment weergeven.

Bij de Thunderbird e-mail client kun je de optie:  “Beeld”→ Berichttekst als platte tekst” gebruiken, en dan  bestaat de e-mail van kpn uit maar een regel:  “Uw e-mailapplicatie ondersteunt geen HTML”

Gmail toont in het hoofdvenster  het onderwerp van de e-mail plus een stukje van de tekst.  En de enige platte tekst die gmail achter het onderwerp kan tonen is : “e-mail applicatie ondersteunt geen HTML”. Als de e-mail geopend wordt, dan wordt deze wel correct weergegeven. 

Je kunt op de e-mails van KPN dus wel de opmerking maken dat ze onleesbaar zijn met e-mail clients die geen HTML ondersteunen, maar het wordt wel netjes aangegeven. 

Dus in dit geval is Gmail dat de platte tekst achter het onderwerp weergeeft de boosdoener. 

Wat een lachertje bovenstaand verhaal.

Bij geen enkele afzender komt die onzin in de email, alleen bij KPN.

Bij KPN Community verschijnt die onzin niet, dus KPN moet maar eens bij Community kijken hoe zij dat doen.

Reageer alleen als je een BIJDRAGE hebt, en dus niet met een onzinverhaal.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • January 26, 2026

KPN community doet dit inderdaad anders en heeft uitsluitend een HTML gedeelte. Thunderbird filtert daar platte tekst uit zodat er nog iets te lezen is, inclusief een link om de tekst on-line te lezen. Dat kan natuurlijk, omdat de tekst op internet staat.

Bij persoonlijke mails gaat dat niet. Gezien de verwarring die dit nu op GMail en mogelijk andere programma’s veroorzaakt zou aanpassing inderdaad aan te raden zijn. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 29, 2026

Hi all, ik zou hierop terugkomen dus bij deze. 

Dit wordt vaak veroorzaakt wanneer er in een e-mail gebruikt wordt gemaakt van zowel een text-only als een HTML body part. In de text-body part wordt dan een melding gezet over dat de mail client geen HTML ondersteunt, omdat een mail client die HTML ondersteunt typisch de HTML body part laat zien en de tekst part niet. Sommige mail clients of Webmail clients laten in de header-preview de eerste regel(s) zien van de tekst en/of HTML part. Vandaar dat je soms die regel ziet staan. Dit ligt niet aan de mailplatform maar aan de opmaak van de e-mails door de verzender van de e-mail. Met andere woorden: we moeten achterhalen waar deze mails vandaan komen en dit daar aankaarten. 

Ik heb dit al intern doorgezet maar ik hou me ook aanbevolen voor voorbeelden. Mocht je de moeite willen doen om dit door te zetten, reageer hieronder. Dan stuur ik een pb met instructies. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • January 29, 2026

Dit zijn de e-mails van KPN in mijn mailbox die de “ondersteunt geen HTML” tekst hebben.

Subject: De voordelen van klantnummer nnnnnnn zijn veranderd
Subject: Gepland onderhoud
Subject: Gepland onderhoud in je regio
Subject: Je apparatuur is onderweg
Subject: Je bestelling is klaar
Subject: Je KPN ID wachtwoord is gewijzigd
Subject: Je KPN ID wachtwoord wijzigen
Subject: Je modem krijgt een update
Subject: Nieuwe login bij KPN
Subject: Verificatie in 2 stappen staat aan

Er zijn ook mails van KPN die keurig een link naar de website tonen als geen HTML ondersteunt wordt i.p.v. de botte “ondersteunt geen HTML” melding. 

Bij mails als “gepland onderhoud” zou het een verbetering zijn als de SMS tekst wordt ingevoerd i.p.v. “HTML niet ondersteund”. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 4, 2026

Duidelijk, ik heb je een privébericht gestuurd.