Skip to main content

Hallo,

sinds een maand of drie a vier krijg ik de volgende melding ; Uw mailbox wordt gemigreerd naar de nieuwe webmail omgeving. Het is daardoor tijdelijk niet mogelijk om in te loggen.

Ik kan dan soms na een min. of 5 weer inloggen maar duurt soms ook wel een half uur !!!!

En ja, ik heb dan vervolgens nog steeds de OUDE omgeving !!

OOK al meerdere keren gebeld over dit probleem …… misschien dan toch maar eens ziggo gaan proberen….

vrgr.

Hi @HansHKL, dit lijkt me inderdaad super irritant:neutral_face:
ik wil hier graag contact over opnemen met de beheerders van de webmail, met de vraag waar dit door veroorzaakt kan worden en hoe we er voor kunnen zorgen dat dit niet weer gebeurt!

Zou je hiervoor in het ‘Persoonlijke opmerkingen’ veld van je profiel aan willen geven om welk mailadres dit gaat, en mij een seintje willen geven als je dat hebt gedaan?


gedaan


Bedankt, ik heb jouw situatie naar ze doorgestuurd, zodra ik een reactie ontvang hoor je weer van mij!


Ik heb een reactie ontvangen:slight_smile:

Helaas viel jouw mailbox voortdurend uit bij pogingen om de mailbox te migreren naar het nieuwe mail platform. Ze hebben een aantal softwareaanpassingen doorgevoerd en de mailbox is inmiddels succesvol gemigreerd. Je zou nu dus in de nieuwe mailomgeving moeten zitten!


Inderdaad, mooi dat het gefixed is ! Al valt de nieuwe omgeving me nog niet direct mee, ben (nu nog) van mening dat ik de oude omgeving prettiger vond werken…  vrgr.

 


In het oude mail programma kon ik als ik foto's mee gestuurd had gekregen … op de bijlage klikken en dan vervolgens de foto’s bekijken of met de linker muisknop “bijlage opslaan als” zo op de juiste plek bij mijn foto's zetten    NU moet ik ze eerst allemaal downloaden dan weer openen op te kijken welke welke is en dan vervolgens op de juiste plek zetten !!!! Kan ik weer terug naar de oude omgeving ??!!!


Jammer dat je hem tot nu toe een beetje tegen vindt vallen:confused: Terug naar de oude omgeving is niet mogelijk, wel heb ik bij de ontwikkelaars nagevraagd of hier wellicht een handiger manier voor is. Zodra ik een reactie heb ontvangen, hoor je weer van mij!


Hi @HansHKL,

Ik heb een reactie terug, wat het dichtst bij de oude situatie in de buurt komt is het volgende: Als je op het pijltje naar rechts klikt dat achter het aantal bijlagen staat, krijg je een overzicht van de afzonderlijke bestanden. Je kunt vervolgens op een foto klikken waarna een optie verschijnt waarmee er een voorbeeld bekeken kan worden of de foto kan worden gedownload :slight_smile:

 


Ik ben benieuwd of je er op deze manier mee uit de voeten kunt @HansHKL, hoor het graag :relaxed:


Tot nu toe heb ik niets meer van je vernomen en ik hoop dat dit inhoudt dat je verder weer tevreden bent over de mail, ik sluit hierbij dit topic!


Ja, het begint te wennen, maar wel een aantal mappen kwijt !!


Hallo @HansHKL 

Kijk voor die mappen eens of dit voor jou (ook) de oplossing is:

  • Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
    Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor. Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Dit (en veel meer) staat in het verzameltopic De nieuwe KPN Webmail


Ah, fijn dat het begint te wennen @HansHKL :slight_smile:

Is het gelukt om de mappen terug te vinden met de uitleg van @RBxx ?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


Beste,

Wij zitten met hetzelfde probleem. Hoe kunnen we dit aanpakken?

Groeten

Myrthe


Hi @Myrthe Van Steenlandt, krijg jij exact deze melding? De migratie naar de nieuwe webmail omgeving is erg lang geleden afgerond, dus het zou heel vreemd zijn als je hier nu nog mee te maken krijgt. Zou je er een screenshot van kunnen plaatsen hier? En zou je het betreffende mailadres in het opmerkingsveld van je profiel willen noteren en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


@Myrthe Van Steenlandt 

Heb je misschien de webmail niet of nauwelijks gebruikt in de laatste ca. 12 tot 16 maanden ?