Skip to main content

ben nu nieuwe glasvezelklant bij kpn; je start met je ziggo email dat nu je gebruikersnaam is bij kpn (?) en je zelfgekozen wachtwoord. na aansluiten door de monteur is het abb nr verwerkt in mijn kpn

nu wil je emailadressen bij kpn aanmaken, maar dat kan niet;

ik kom in een zogenaamde loop terecht omdat je (bij producten /thuis/ instellingen / emailaccounts) weer moet inloggen met je kpnid en dan de melding krijgt:

Fout: Voeg eerst uw (actieve) KPN internet abonnement toe aan uw KPN ID via MijnKPN op mijn.kpn.com. Uiterlijk 3 dagen na activatie van uw abonnement kunt u inloggen voor "KPN Mail" met uw KPN ID.

dat toevoegen zie ik nergens, maar ik zie wel dat mijn abb nr al correct staat vermeld.

Hoe kan ik nu verder?  en is er bijv een telnr of een chat (met een mens) dat je verder kan helpen?

@WinfredK :

Log in met je KPN ID bij “Mijn KPN”. Kies dan: Producten > Producten toevoegen > Producten koppelen > ………


Vooreerst: Welkom bij KPN en hier op 't forum :slight_smile: .

Uiterlijk 3 dagen na activatie van uw abonnement kunt u inloggen voor "KPN Mail" met uw KPN ID.

Dus…. heb je je abonnement al 3 dagen of langer actief?

En heb je 'm gekoppeld in MijnKPN?

Belangrijk: als je eenmaal een kpnmail adres hebt verander dan de KPN ID gebruikersnaam, nu je ziggo mail, zo snel mogelijk in dat kpnmail adres. 
Je gaat je ziggo adres namelijk kwijtraken als je abonnement daar is gestopt. Dat duurt wel enige maanden als het goed is.
Maar het gebruikersnaam email adres voor KPN ID is ook het correspondentie-adres indien je je wachtwoord niet meer weet en (als het goed is) je factuur-adres. Die wil je natuurlijk t.z.t. op je kpnmail adres hebben.


Dank je Peter en Willy; blijkbaar moest ik idd geduld hebben; nu op dag 4 kon ik wel emailaccounts aanmaken.  Zo meteen nog even de kpn id gebruikersnaam wijzigen.

fijne dagen nog

groet,

winfred