Skip to main content
Vraag

Vanaf 10 juni 2026 stopt het aanmaken van een standaard KPN e-mailadres?

• May 2, 2026
  • 11 reacties
  • 140 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Vanaf 10 juni 2026 stopt het aanmaken van een standaard KPNe-mailadres. Wat betekent dit?

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2026

Deze situatie is tijdelijk. 

Kpn gaat over op een nieuwe e-mail dienst.

Zie Even geen e-mailadres aan te maken vanaf 10 juni.

En

Kpn gaat over op nieuwe e-mail dienst

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Deze situatie is inderdaad even tijdelijk zoals Peter aangeeft. Kom je zo verder met de gegeven linkjes? Check ook vooral voor meer informatie goed de Veelgestelde vragen onderaan de pagina's :) 

Ook kun je veel informatie over KPN e-mail vinden op onze Kennisbank.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 3, 2026

Kpn gaat over op een nieuwe e-mail dienst.

Ik ben ermee bezig geweest, maar ik krijg die nieuwe mailbox nog niet geïnstalleerd op mijn modem…..

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2026

Die is ook wat te groot. Dan valt je modem om.

Eerder zoiets. Of voor je treinbaan?

Forum|alt.badge.img

Deze situatie is inderdaad even tijdelijk zoals Peter aangeeft. Kom je zo verder met de gegeven linkjes? Check ook vooral voor meer informatie goed de Veelgestelde vragen onderaan de pagina's :) 

Ook kun je veel informatie over KPN e-mail vinden op onze Kennisbank.

Wil graag weten wat met nieuwe emaildienst bedoeld wordt. Heb net HCCNet uitgezwaaid omdat hun nieuwe emaildienst niet goed met inkomende/uitgaande mail via Outlook overweg kan. Zit niet te wachten op een tweede migratie met dezelfde problematiek. Ik weet dat MIrcrosft wel allesvia hun serves wil laten lopen waardoor voornoemd probeem is opgetreden. Alleen de klassieke versies van Outlook (2013/2016) zouden nog zonder Microsoft's tussenkomst kunnen werken. De versies vanaf 2019, incl Office 365, vallen onder haar nieuwe regime en dienfunctioneren ook niet vlekkeloos

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Alle mailboxen en mails worden overgezet (gemigreerd kan je ook zeggen) op een nieuw platform, maar meer informatie dan dat heb ik ben ik bang niet. Op den duur is het dan natuurlijk ook weer mogelijk om een nieuw e-mailadres of box aan te maken. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Helper
  • May 3, 2026

zie niks staan als een een eigen e-mail programma gebruikt ( thunderbird e.d.)  dan log je niet in via web mail maar grote kans dat je je e-mail wel actief gebruikt.  hoe zit dat ? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 3, 2026

Dan moet je nu toch (eenmalig) inloggen in Webmail. 

Hansie-NL
Slimmerik
  • May 3, 2026

@Arjan van KPN  Ik vind nergens informatie over de aliassen.

Ik ga er van uit dat die e-mailadressen netjes mee gaan. Ik log daar namelijk nooit mee in, maar met het bovenliggende @kpnmail adres natuurlijk wel.

Misschien kan daar ook duidelijker iets over aangegeven worden.

Forum|alt.badge.img+5
  • Helper
  • May 3, 2026

idd, dat er staat niks over vermeld, zou ook nog kunnen zijn dat ze dat met meerdere e-mail adressen bedoelen, dus dat je moet elke box moet inloggen ( en dat dan die box + aliassen blijft bestaan) 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 3, 2026

Het maakt inderdaad niet uit met welk account je inlogt, als je maar een keer inlogt voor de deadline dan staat dat geregistreerd inclusief de aliassen (door KPN adressen genoemd) die onder het account hangen.

Heb je meer accounts moet je daar dus ook via de webmail even een keer ingelogd hebben voor de deadline.