Skip to main content

Vanochtend 1-11-2020 opende ik mijn outlook en na 10 minuten waren al mijn e-mails verdwenen van mijn planet account; ook op kpn webmail was alles weg. Hoe krijg ik die terug?

Als ze op webmail ook weg zijn dan hoop ik voor je dat KPN een backup heeft staan waarvan ze teruggeplaatst kunnen worden.

Je hebt toch niet een mailcliënt die o.b.v. pop3 met de mailserver communiceert en waarbij ingesteld is dat de mails na ontvangst van de mailserver verwijderd mogen worden.


Nee op mijn pc heb ik IMAP op mijn mobile apparaten pop. Op de webmail staan ze inderdaad ook niet meer en op mijn mobiele apparaten zijn alle e-mails van @planet ook ineens allemaal verdwenen; heel erg vervelend.


Nee op mijn pc heb ik IMAP op mijn mobile apparaten pop. 

Ik neem aan dat je dit precies andersom bedoelt ... toch?


Nee PC is inkomende mail: imapkpn zoals op de website staat

 


Maar de vraag is dan of het pure POP is of dat het vinkje ‘leave mail on server' ook aan staat.


Ik heb mijn outlook ingesteld volgens de KPN site en dat is imapkpn voor inkomende mail


Het is vreemd dat alle mappen leeg zijn; mails die in een aparte mappen waren gezet na lezen van verenigingen, werk, projecten, bestellingen etc.  Alles is weg.


POP3 werkt alleen in Postvak IN. Niet in andere mappen. Dus als bijvoorbeeld "Verzonden" op de server ook leeg is, dan heeft het niets met POP3 te maken. Dan zou ik haast zeggen: buggy Outlook.


als outlook buggy zou zijn, zou je toch verwachten dat ze nog op de KPN server zouden staan; in ieder geval die aparte mappen


als outlook buggy zou zijn, zou je toch verwachten dat ze nog op de KPN server zouden staan; in ieder geval die aparte mappen

Weet ik niet. Alles wat lokaal gebeurt, dat word doorgevoerd op de server. Als lokaal alle mail plots verdwijnt ofzo (misschien door een bug, misschien door falen van de hard disk), dan word dat dus doorgevoerd op de server.