Skip to main content

Hoi,

 

Ik wil vanuit Gmail graag e-mails kunnen versturen met mijn KPN mailadres (@planet.nl). Dit kon tot een jaar geleden wel. Sinds die tijd ontvang ik wel mails van mijn KPN adres maar versturen lukt niet. 

 

Ik gebruik smtp.kpnmail.nl als server, poort 587 met TLS beveiliging. Wat gaat er mis? 

Hallo @INJdG maak je wel “authenticated” verbinding met smtp.kpnmail.nl ?
Dus met e-mailaccount en wachtwoord net als bij inkomende mail? Dat is sinds geruime tijd verplicht en KPN voert dat geleidelijk bij iedereen in.

Krijg je soms deze foutmelding: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication ?
Dat zou duiden op dit probleem.


Beste @RBxx 

Dank voor je antwoord. Heb zowel account als wachtwoord ingevoerd. Heb je nog andere ideeën waar het aan kan liggen? 


Krijg je een foutmelding? Zo ja, welke.


@RBxx Het is opgelost! Heb de account verwijderd en opnieuw toegevoegd. Dat bleek te werken.

Dank voor het meedenken!


Graag gedaan, fijn dat het weer werkt.

Had je mijn laatste vraag nog gezien over evt. foutmelding? Dat zou nog wat kunnen verklaren.


@RBxx de foutmelding was dat ik geen toegang meer had tot het KPN mailadres. Wat niet klopt, want ik ontving nog wel mails en via webmail van KPN kon ik ook gewoon mails versturen. Maar het is dus opgelost, gelukkig  

 


Reageer