Skip to main content
Beantwoord

Vanuit Gmail e-mails versturen met KPN e-mailadres werkt niet

• April 3, 2024
  • 6 reacties
  • 160 keer bekeken

Hoi,

Ik wil vanuit Gmail graag e-mails kunnen versturen met mijn KPN mailadres (@planet.nl). Dit kon tot een jaar geleden wel. Sinds die tijd ontvang ik wel mails van mijn KPN adres maar versturen lukt niet. 

Ik gebruik smtp.kpnmail.nl als server, poort 587 met TLS beveiliging. Wat gaat er mis? 

Beste antwoord door RBxx

Hallo @INJdG maak je wel “authenticated” verbinding met smtp.kpnmail.nl ?
Dus met e-mailaccount en wachtwoord net als bij inkomende mail? Dat is sinds geruime tijd verplicht en KPN voert dat geleidelijk bij iedereen in.

Krijg je soms deze foutmelding: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication ?
Dat zou duiden op dit probleem.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 3, 2024

Hallo @INJdG maak je wel “authenticated” verbinding met smtp.kpnmail.nl ?
Dus met e-mailaccount en wachtwoord net als bij inkomende mail? Dat is sinds geruime tijd verplicht en KPN voert dat geleidelijk bij iedereen in.

Krijg je soms deze foutmelding: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication ?
Dat zou duiden op dit probleem.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 3, 2024

Beste @RBxx 

Dank voor je antwoord. Heb zowel account als wachtwoord ingevoerd. Heb je nog andere ideeën waar het aan kan liggen? 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 3, 2024

Krijg je een foutmelding? Zo ja, welke.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 3, 2024

@RBxx Het is opgelost! Heb de account verwijderd en opnieuw toegevoegd. Dat bleek te werken.

Dank voor het meedenken!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 3, 2024

Graag gedaan, fijn dat het weer werkt.

Had je mijn laatste vraag nog gezien over evt. foutmelding? Dat zou nog wat kunnen verklaren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 3, 2024

@RBxx de foutmelding was dat ik geen toegang meer had tot het KPN mailadres. Wat niet klopt, want ik ontving nog wel mails en via webmail van KPN kon ik ook gewoon mails versturen. Maar het is dus opgelost, gelukkig