Skip to main content

Ik verstuur een keer per maand een email met 115 geadresseerden. Voor de adressen kopieer ik een Word bestandje naar het bcc vak. Loop ik daarmee het risico een spam probleem te krijgen? Zoja, wat is de oplossing?

Hallo @Jan046 ,

Nee, als je BCC gebruikt, dan gaat het goed. De geadresseerden zien dan niet de adressen van de anderen. 


Dit is geen antwoord op wat ik bedoelde. Veel-zenders zouden kunnen worden geweerd als spam-verstuurders en daar hoor ik niet bij. Ik stuur alleen naar leden van mijn vereniging. Waar begint dat te tellen?


Denk dat je dat het beste bij je mail provider kan navragen.


Ik snap jouw vraag niet. Jij loopt in ieder geval op deze manier geen risico. 


Ik snap zijn vraag wel.  @Jan046 is bang dat als hij een mail naar een hoop personen tegelijk zend hij door zijn mail provider als spammer gezien kan worden.


In de strijd tegen spammers nemen de providers overal maatregelen, zoals bijvoorbeeld spamfilters. Maar ook mail naar grote verzendlijsten krijgt aandacht, ook al gebruik je BCC. Er zijn zeker grenzen, maar welke aantallen geadresseerden per tijdseenheid geaccepteerd worden, zullen de providers om voor de hand liggende redenen niet bekend maken. Ze willen de spammers niet wijzer maken.

Voor het versturen van nieuwsbrieven zijn er oplossingen zoals bv. Mailchimp.


Ik snap zijn vraag wel.  @Jan046 is bang dat als hij een mail naar een hoop personen tegelijk zend hij door zijn mail provider als spammer gezien kan worden.

En @Noordzee bedoelt dat de provider van @Jan046  normaliter KPN is en dat die het niet als spam ziet. 

Om verder even in te gaan op zijn reactie. Hier een artikel waarin het uitgebreid wordt beschreven. 

https://computer.howstuffworks.com/e-mail-messaging/bcc.htm


Dit is geen antwoord op wat ik bedoelde. Veel-zenders zouden kunnen worden geweerd als spam-verstuurders en daar hoor ik niet bij. Ik stuur alleen naar leden van mijn vereniging. Waar begint dat te tellen?

Dat verteld KPN niet. Want dan zouden echte spammers daar rekening mee kunnen houden en net onder die grens kunnen gaan zitten.


Ja, er zijn limieten, en nee, die limieten kan ik helaas niet mededelen op het forum (we willen de spammers niet wijzer maken dan ze zijn). Als je echter tegen een limiet aanloopt, en er volgt een tijdelijke blokkade, dan zal die blokkade zichzelf ook weer opheffen na verloop van tijd, en kun je alsnog de overgebleven mails versturen.

bron : Raymondt (KPN Abuse) 

 


Ik ben wel eens geblokkeerd omdat ik in 1 minuut 4 of 5 mailtjes naar de boekhouder stuurde. Dat vonden ze kennelijk niet goed...