Skip to main content

Ik krijg steeds meer ongewenste e-mail binnen vanaf idiote domeinnamen. Een paar voorbeelden:

ALDI2020<noreply@cyzrkmdb.nl> congraaaat<noreply@uevuagae.nl> bevestigen<noreply@atlzbicl.nl>   Er staat wel een link ‘afmelden’ in de mail, maar als ik die gebruik krijg ik de melding: “The requested URL /appsuite/3D" was not found on this server.” Ik heb het idee dat elke keer als ik op afmelden klik ik alleen maar meer mail krijg. De mails komen ook niet in de spambox binnen en elke keer verandert de domeinnaam. Op dit moment zijn het er wel 10/15 per dag.  Wat kan ik hier tegen doen? Mijn mailbox stroomt echt vol met deze irritante nepmails (in heel slecht engels).    Groeten, Rianne

Nooit op linkjes klikken in dergelijke mails. Je loopt het risico om virussen en allerlei andere narigheid binnen te halen. Tevens weten de spammers dat u die mail ook nog daadwerkelijk leest. Dat moedigt hen aan om nog meer te sturen.


Ze consequent niet openen maar alleen selecteren en verwijderen “als spam”. Zo kan het spamfilter leren dat het spam is.


En hoe lang denk je dat het duurt voordat het spamfilter heeft geleerd dat het spam is? Ik verplaats de genoemde berichten al ruim een maand naar de map spam, maar tot nu geen enkel resultaat. 


En hoe lang denk je dat het duurt voordat het spamfilter heeft geleerd dat het spam is? Ik verplaats de genoemde berichten al ruim een maand naar de map spam, maar tot nu geen enkel resultaat. 

Nooit. Die spam berichten zijn telkens anders. Andere afzender, andere inhoud. Als u deze specifieke berichten als spam meld, en deze zelfde berichten met gelijke inhoud worden morgen naar andere mensen gestuurd, dan hebben ze die (waarschijnlijk) in de spambak zitten. Maar u heeft daar vandaag niets aan, en morgen krijgt u wellicht weer andere berichten die gewoon weer in uw Postvak IN zitten.