Skip to main content

Na de overstap kan ik mijn mailaccount van de server van British Telecom niet meer via de wifi en bekabeld bereiken. Via 4G krijg ik nog wel automatisch email binnen. Ander mailaccounts werken wel.Oplossing?

Hoi @REmagine ,

Welkom op het forum! Krijg je een foutmelding te zien als je het probeert? Zo ja, wat is de foutmelding precies?


Soms geen foutmelding. Het aanmaken van een account op de Ipad en windows 10 PC's (Outlook 365 en Mail) loopt meestal vast. In Mail krijg ik iets van ‘de gegevens zijn verouderd’. FAQ van BT.com levert ook geen bijzonderheden op. Poort en serverinstellingen staan allemaal goed.


Hallo @REmagine ,

Dat is vervelend, maar door het ontbreken van een foutmelding ook haast onmogelijk om het probleem op te sporen. Kun je eens navragen bij British Telecom of ze wellicht jouw ip-adres op een blacklist hebben staan?


Zal het eens via een andere WiFi proberen maar het blijft vreemd dat de overgang naar glasvezel vooraf gaat aan het niet meer kunnen ontvangen van e-mail van de bt-mailserver.


Zal het eens via een andere WiFi proberen maar het blijft vreemd dat de overgang naar glasvezel vooraf gaat aan het niet meer kunnen ontvangen van e-mail van de bt-mailserver.

Hoi REmagine,

Enerzijds, ja het is vreemd, maar anderzijds, bij het overgaan naar een nieuw (soort) abonnement, is de kans groot dat je ip gewijzigd is. Als dan net je nieuwe ip ergens op een zwarte lijst staat, dan kan dat het verklaren.