Skip to main content

Kan sinds zaterdag geen mails meer versturen, wel ontvangen. Ik heb ingesteld als smtp server smtp.kpnmail.nl, gebruik ssl staat aan met serverpoort 587 en mailadres en wachtwoord ingevoerd en maak gebruik van identiteitscontrole. Voor inkomende post gebruik ik imap.kpnmail.nl. Ik maak gebruik van het mailprogramma op mijn iPad. Dit is een iPad Pro 9,7 inch met iOS 13.3, type A1673. Webmail werkt wel. Heb account al meerdere keren nagelopen. 
Ik heb geen enkel idee wat ik nog kan doen. Graag hulp.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hi @Mariette09, welkom op het Forum! Goed om te lezen dat je zelf al een aantal zaken nagelopen hebt, waaronder de Webmail. Dat is normaal ook mijn eerste stap. :slight_smile: Omdat je dat al hebt gedaan, gaan we direct verder.

Je geeft aan dat je het account al meerdere keren hebt nagelopen en dat je het mailprogramma van de iPad zelf gebruikt. Mocht je daarnaast ook KPNMail gebruiken, dan wil ik je vragen daar jouw instellingen te controleren. Als je dit niet gebruikt gaan we het anders aanpakken. In dat geval wil ik je vragen het account van jouw telefoon te verwijderen en opnieuw handmatig in te stellen. Laat je me weten of het gelukt is?


Beste @Robyn_,

Het is helaas niet gelukt, dinstellingen zijn en waren al meerdere keren gecontroleerd. Ook al nieuw account aangemaakt. De oorspronkelijke werkte via pop en nieuw account aangemaakt die via imap werkt om te kijken of dat uitmaakte. Tevens oude verwijderd.

groet Mariette


Jammer dat het niet geholpen heeft, @Mariette09. In dat geval wil ik je vragen het mailadres waar het om gaat in te vullen op jouw profiel. Dan ga ik kijken of ik vanaf onze kant nog merkwaardigheden zie!


Ik heb mailadres ingevuld @Robyn_ bij over mij. Zag geen mailadres staan.


Bedankt voor het invullen van jouw mailadres, @Mariette09. Nog ter check: begrijp ik goed dat je het mailprogramma van de iPad zelf gebruikt? Of gebruik je een ander programma? Als het om het programma van de iPad zelf gaat is het namelijk belangrijk om de instellingen na te lopen in de algemene instellingen van de iPad. Heb je dat gedaan? Gebruik je een ander programma, dan doe je dit in de instellingen van de app zelf. 

Op welk apparaat heb je de Webmail getest? Wanneer dit op een ander apparaat is dan de iPad, dan wil ik je vragen deze ook nog te testen op de iPad zelf.


@Robyn_ volgens mij heb ik herval duidelijk beschreven. Ja ik gebruik mailprogramma van de iPad zelf. Heb de algemene instellingen meerdere keren nagelopen en opnieuw ingevoerd en daar nieuw account aangemaakt. Webmail is op hetzelfde apparaat getest, maar deze maakt geen gebruik van de algemene instellingen. 
ik heb zelfs het programma thunderbird gedownload om instellingen te testen. Daar moet ik bij smtp kiezen voor starttls om mail werkend te krijgen (SMTP werkt niet via SSL/TLS maar met STARTTLS + 587) ,maar kan geen starttls instellen op iPad. Heb hier al naar gegoogeld.


Hoi @Mariette09, ik neem even waar voor @Robyn_, ik zie aan onze kant geen blokkeringen of andere redenen waarom jouw mailadres niet werkt.
Allereerst is het het handigste om toch gewoon het apple mail programma te gebruiken.
Ik weet dat ik in herhaling val maar het lijkt toch écht iets in de instellingen van je ipad te zijn.  Voor het gemak heb ik de relevante toestelhulp er bij gepakt.
Wat ook belangrijk is zijn je inloggegevens bij de uitgaande mailserver. Als je deze weglaat of verkeerd invoert lukt het niet om mails te verzenden. 

@huistijger, zie ik iets over het hoofd? Weet jij nog tips?


Ik heb het topic nagelezen, maar kan geen fout ontdekken, je zou zeggen het moet gewoon werken, hierbij een screenshot van mijn SMTP van de iPad:
 

 

Staat identiteitscontrole wel op wachtwoord?


Beste @huistijger@Thomas , @Robyn_ 

het heeft jaren goed gewerkt En opeens niet meer. Verder gebruik de fout en het mailprogramma bijgevoegd en de instellingen, zodat jullie kunnen zien dat het echt goed ingevuld is. Nogmaals wachtwoord ingevuld en getest dat dit het juiste wachtwoord is. Volgens mij is dit het Apple mailprogramma. Dit is iig het mailprogramma wat ik altijd gebruikte en wil gebruiken, maar ik begrijp dat ik mij erbij neer moet leggen dat dit niet meer kan. Ik denk dat er iets aangepast is in de beveiliging bij kpn of door een update van iOS.

 


*Admin: gegevens uit screenshots verwijderd i.v.m. privacy


Ik heb sinds een aantal dagen hetzelfde probleem op mn MacBook Air , instellingen al diverse malen nagelopen maar het probleem blijft :-(


Excuses voor de late reactie, @Mariette09 en @floridafan! Werkt het inmiddels weer naar behoren? Het vervelende is een beetje dat het geen algemeen probleem lijkt te zijn, daar we er erg weinig vragen over krijgen. Dat is de reden dat we altijd beginnen te zoeken bij de gebruiker en/of het apparaat zelf. Ik begrijp dat de webmail wel werkt. Wat dat betreft is er geen sprake van een blokkade. Hebben jullie al gekeken of er updates zijn, die je zou kunnen doen? Als het nog niet werkt, hoor ik het graag, dan ga ik het intern nog eens navragen. 


Beste @Marcia_ , hoewel wij niets hebben aangepast, nog updates hebben uitgevoerd, want wij de software was al up-to-date, heb ik net gechecked en werkt het weer.


Beste @Marcia_ , hoewel wij niets hebben aangepast, nog updates hebben uitgevoerd, want wij de software was al up-to-date, heb ik net gechecked en werkt het weer.

@Mariette09 staat het bij jou zo ingesteld:

Oeps, ik lees nu net dat ie weer werkt. :wink::joy:


@Dennis Schreve  als je een paar berichten had teruggekeken, dan had je ook gezien dat het zo is ingesteld.

 

 Verder problemen komen niet vanzelf en lossen ook niet vanzelf op. Ik kan mij met aan de indruk onttrekken dat kpn iets heeft aangepast waardoor het is opgetreden en daarna iets om het weer op te lossen, jammer dat zij dit niet toegeven.


Ik weet niet wat hier gebeurd is. Voor zover ik weet, niets, maar het kan natuurlijk zijn dat er toch een probleem is geconstateerd en vervolgens opgelost door de betreffende collega's zonder dat wij er iets van weten. Fijn dat het in ieder geval weer werkt!


sinds deze week kan ik geen emails meer versturen via wifi, wel ontvangen. Krijg steeds de boodschap : verbinding met uitgaande SMTP.kpnmail.nl is mislukt.

Alle instellingen zijn correct. Het werkte vorige maand wel. Het werkt niet via iPhone, iPad of windows10.

Ben ik in een KPN omgeving werkt alles naar behoren. Ben nu elders en via de lokale wifi dus geen uitgaande emails mogelijk. Wel via KPN webmail of via het mobiele tel netwerk. Wat is er aan de hand?


Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem met mijn mail in Outlook 2016 na het wijzigen van mijn wachtwoord.
Meerdere malen alles opnieuw ingevuld, zelfs account verwijderd en nieuwe geprobeerd toe te voegen.
Iedere keer weer krijg ik de melding dat er geen verbinding met de smpt.kpnmail.nl server gemaakt kan worden.
Webmail werkt wel.


Hallo @ruudlek 

 

Gebruik je soms AVG antivirus?

Er zijn al meerdere posts over dat die dit probleem kan veroorzaken, zie deze post voor de oplossing (op 1 na laatste en laatste posting daar):

 

Mocht dat het niet zijn dan moeten we verder zoeken wat bij jou het probleem zou kunnen zijn.