Skip to main content

 

 

Afgelopen maandag of dinsdag heb ik telefonisch contact gehad met KPN medewer.

Het ging over het verdwijnen van mijn inkomende mail vanaf 1 januari 2019 tot en met 17 oktober 2019.

Er is niets meer van te vinden, ook niet op KPN Mail.

Overigens is alles in de mappen Verzonden, Archieven en Prullenbak gewoon aanwezig.

Als ik de betreffende bestanden al zelf zou hebben gewist, dan zouden ze terug te vinden moeten zijn in de prullenbak.

En dat is niet het geval.

Graag verneem ik van hoe KPN dit gaat oplossen, dan wel hoe KPN mij voor dit onverklaarbare en voor mij zeer nadelige verlies gaat compenseren.

 

 

Je hebt zelf waarschijnlijk ergens op een apparaat de mail opgehaald via het POP3-protocol. Het programma op dat apparaat staat dan bijv. ongeveer zo ingesteld:

Maar ipv 14 dagen zou dat dan bij u misschien ingesteld staan op 30 dagen ofzo. U heeft afgelopen week niet een oude laptop opgestart ofzo?

 


Ik had inderdaad op mijn laptop pop 3.

Maar ik heb daar nooit een limiet ingesteld en er nooit iets aan veranderd. 


POP3 verwijderd standaard bij ophalen alle mail van de server. Deze mail staat dan dus wel op die laptop. Is deze op de laptop ook weg?

Als dat zo is, dan moet u die zelf dan verwijderd hebben. Er is bij POP3 geen mogelijkheid dat er vanaf de server een opdracht tot verwijdering van de mail gegeven word ofzo.


Op mijn laptop staat ook niets meer van voor 18 oktober. 

Mijn telefoon heeft geen pop 3. Maar ook daar staat niks meer op. 


Hey W45, welkom op het forum! Wat vervelend dat je mail kwijt bent. Ik kan me dan ook voorstellen dat je hier een oplossing voor zoekt. Probleem is alleen, als het weg is, is het weg. Dan kunnen wij het ook niet terughalen. Echter, omdat je aangeeft dat het ook niet in de prullenbak staat vermoed ik dat Jan toch op het goede spoor zit en dat er ergens een apparaat is dat op POP3 ingesteld staat die de mail heeft gedownload. Je kunt de mail op de laptop ook nergens meer terugvinden? Ook niet in een prullenbak of andere map?