Skip to main content

Goede morgen ik heb de volgende vraag, sinds een paar weken heb ik hete volgende probleem. Binnen komende e-mail zijn voor plm 1 uur zichtbaar daarna zijn de verdwenen zelfs ook in de webmail. ik gebruik nu alleen nog maar outlook, 365 op de laptop, outlook live op de pc en in outlook voor Android op mobiel. Klantenservice zegt dat het probleem bij outlook moet zitten. ik heb hierop mail van Samsung geïnstalleerd echter met het zelfde probleem. Ik vermoed dat het probleem toch bij kpn zit, wie o wie kan mij helpen. Ik heb alles in IMAP staan.

Heb jij die Outlook 365 op jouw laptop echt op imap ingesteld want dit riekt toch echt naar een pop device die de mailbox leeg leest.

Als je pop gebruikt, geef dan aan dat hij de mails op de server moet laten staan.


goede morgen wjb, net even gecontroleerd alles staat op IMAP, het gekke is dat ik 4 e-mail adressen heb , verschillende medebewoners, alleen bij mijn mail adres komt het probleem voor. dit adres staat als standaard ingesteld.


En toch zal er zeer waarschijnlijk ergens een machine zijn die op basis van pop die mailbox benadert en bij synchroniseren van de mails de mails van de server verwijdert.

Heb je dan wellicht een Gmail account gekoppeld aan jouw KPN mail account?

Verander anders het wachtwoord van jouw emailaccount eens en kijk of het dan stopt.


WJB, enige maanden geleden een mail account gehad bij gmail op mijn telefoon.

 


WJB, enige maanden geleden een mail account gehad bij gmail op mijn telefoon.

Wie heeft er geen Gmail account als je een Android telefoon gebruikt.

Waar het om gaat is of je dan een doorschakeling hebt van jouw KPN account naar dat Gmail account.

Heb je jouw wachtwoord al veranderd?


@ocinmakso1950 :

@wjb heeft hier een punt.  Als dat GMail account nog actief is dan kan het zijn dat GMail email ophaalt van jouw KPN account én verwijdert. De standaard instelling (die je kunt wijzigen) is dan dat GMail die berichten van jouw KPN account verwijdert. En dit verwijderen gebeurt ondanks dat je IMAP in jouw emailprogramma gebruikt.

Voeg dat Gmail account toe aan jouw smartphone. Dan kun je zien wat er daar gebeurt.


heb inmiddels ww. gewijzigd, dus afwachten hoe het gaat. Gmail account verwijderd. echter bij de instellingen op mijn telefoon staat onder Apps, Gmail als uitgeschakeld. kan hem niet verwijderen of weet niet hoe.


@ocinmakso1950 :

Een app moet je kunnen verwijderen. Ik vrees dat GMail hier - met opzet - het verwijderen onmogelijk heeft gemaakt.


dank voor jullie reactie's, voor vandaag hou ik er mee op zal morgen eens kijken hoe het ervoor staat. ik laat dat nog wel even weten.


@ocinmakso1950 :

Nog even dit: De GMail app is slechts een app op jouw smartphone die contact maakt met de GMail emailserver. Het “vuile werk” (bijv. verwijderen van emails van jouw KPN account) wordt door de GMail emailserver gedaan en niet door die app. Het uitschakelen van die GMail app zorgt er dus niet voor dat het verwijderen van emails van jouw KPN account wordt stopgezet. Als je de instellingen van (de) GMail (emailserver) wil wijzigen moet daar die app weer inschakelen/activeren.