Skip to main content

toen ik vanochtend mijn kpn  email op mijn telefoon ophaalde, verdwenen plotseling een serie emails.

ik kan deze niet meer terug vinden.

ze staan niet meer in de mailbox van webmail, niet in de prullenbak.

ik zie ook geen filters ingesteld waardoor deze onzichtbaar zijn. ik mis nu email van gisteren (5-4 en vandaag tot ongeveer 09:00. (ik kan het antwoord wat ik op een email gegevens heb wel zien, maar het origineel is nu dus verdwenen)

kan het zijn dat er een storing is geweest? en kan ik deze nog terug krijgen.

gr dj

 

Waarschijnlijk is er een 2de apparaat ingelogd op uw mail account waar vanaf deze mails verwijderd zijn.


bedankt voor de snelle reactie.

ik ben ingelogd op mijn telefoon en op mijn laptop. toen ik vanmorgen op het werk was, was de laptop uit. het vreemde is, is dat alle email van de vorige dag ook weg zijn. ze staan ook niet in de prullenbak van de laptop. ik werk met imap op beide apparaten. als het goed is blijven de mails dan op de server.

(even getest op de laptop. als ik een email verwijder komt deze in de prullenbak van de server. de verloren email staan hier niet tussen.. )


Hi @Dirk Jan Aan Het Rot! Wat @Nick83 klopt wel. We verwijderen van onze kant geen mails. Die blijven op de Webmail staan tot ze daar worden weggehaald. Is het sindsdien nog voorgekomen? 

Zou je ook in de webmail nog willen kijken of er bij de instellingen iets staat bij automatisch doorsturen?


hoi,

 

ik geloof ook wel dat jullie geen email verwijderen, maar ik denk dat ze door een storing verdwenen zijn. het is geen ramp, maar het baart me wel zorgen dat het kan. ik heb alle instellingen na gekeken maar kan nergens iets geks vinden. misschien was het toeval maar op dezelfde dag was er ook een landelijke internet storing geloof ik..

 

gr dj


@Dirk Jan Aan Het Rot 

Ik heb geen oplossing voor dit probleem maar ik heb wel een tip om een herhaling van dit probleem in de toekomst te voorkomen. Ik persoonlijk heb op mijn laptop in mijn emailprogramma een extra account aangemaakt dat met POP werkt. Bij dit POP account heb ook een optie aangevinkt waardoor dit POP account een kopie van alle email op de (KPN) server laat staan. Op deze manier heb ik altijd een kopie van alle email op mijn laptop staan en indien nodig kan ik dan die email weer terug op de (KPN) emailserver zetten.